جزیره آشپزخانه چیست؟ | معرفی انواع جزیره آشپزخانه

جزیره آشپزخانه

حتما شما هم تا به حال نام جزیره آشپزخانه را شنیده اید و برایتان جالب است که جزیره آشپزخانه چیست؟ جزیره در واقع یک پیشخوان با قابلیت های مختلف بوده که می‌تواند برای برخی از آشپزخانه ها مشکل کمبود کابینت را تا حدودی حل نماید.

همچنین آشپزخانه جزیره می‌تواند به شکلی طراحی شود تا کاربر بتواند سینک ظرفشویی یا اجاق گاز رومیزی را بر روی آن قرار دهد. مدل جزیره برای آشپزخانه متنوع بوده و شما می‌توانید مدل متناسب با آشپزخانه خود را انتخاب کنید.

 

آشنایی با جزیره آشپزخانه

همان طور که می‌دانید آشپزخانه های ایرانی به شکل های مختلف طراحی می‌شوند. سال های زیادی است که آشپزخانه های ایرانی به صورت اپن طراحی شده اند که اطراف آن ها به جای دیوار میز کانتر در نظر گرفته شده است.

اما امروزه در برخی از آشپزخانه ها میز کانتر در مرکز آشپزخانه و به صورت مستقل قرار داده شده که به این مدل طراحی جزیره آشپزخانه می‌گویند. همان طور که اشاره شد جزیره آشپزخانه یک پیشخوان بوده که کاملا مستقل است و از پیشخوان های دیگر جداست.

جزیره برای آشپزخانه ها در واقع یک قطعه چند کاره هستند و علاوه بر این که موجب زیبایی آشپزخانه شده، کارایی زیادی نیز دارد. به همین دلیل امروزه در این بخش مهم از منزل انواع جزیره آشپزخانه به کار می‌رود. به عبارت دیگر با انتخاب جزیره می‌توانید آن را با قرار دادن گاز، سینک ظرفشویی و صندلی به یک مرکز فعالیت تبدیل کنید. بنابراین آشپزخانه جزیره یک طراحی مدرن و شیک برای فضای آشپزخانه است.

جزیره در آشپزخانه

حتما بخوانید: انواع رنگ پارکت

 

مدل جزیره برای آشپزخانه

 

انواع جزیره آشپزخانه

آشپزخانه جزیره در مدل های مختلفی طراحی شده و این امکان برای افرادی که حتی آشپزخانه کوچک دارند فراهم شده تا بتوانند از جزیره استفاده کنند. برای مثال مدل کابینت جزیره ای برای آشپزخانه کوچک برای افرادی مناسب است که فضای زیادی ندارند.

همچنین در انتخاب هر یک از انواع جزیره برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک باید به سبک دکوراسیون هم توجه کنید

 

 

جزیره اشپزخانه

جزیره آشپزخانه در نوع مستطیل

یکی از کاربردی ترین جزیره های آشپزخانه نوع مستطیل آن است. این مدل برای آشپزخانه های بزرگ و کوچک مناسب بوده و طراحی آن به این صورت است که یک میز را میان دو ردیف کابینت در دو طرف آشپزخانه، جزیره قرار خواهد گرفت که سینک ظرفشویی یا اجاق گاز را درون آن قرار می‌دهند.

جزیره آشپزخانه

در جزیره های مستطیلی که دارای عرض زیاد هستند در یک طرف اجاق گاز و ظرفشویی و در سمت دیگر میز سرو غذا را قرار می‌دهند. این در حالی است که در جزیره های مستطیلی که عرض کمی دارند، در دو طرف عرض مستطیل میز سرو غذا قرار داده شده و در یک سمت طول مستطیل ظرفشویی یا اجاق گاز را قرار می‌دهند.

جزیره آشپزخانه مستطیل

جهت دریافت لیست قیمت درب چوبی کلیک کنید.

 

جزیره آشپزخانه در نوع ال شکل

اگر آشپزخانه شما متراژ بزرگی دارد پس جزیره آشپزخانه ال شکل می‌تواند مناسب ترین گزینه برای آشپزخانه شما باشد. طراحی جزیره ال شکل به این صورت است در یک طرف ال اجاق گاز یا ظرفشویی قرار داده شده و طرف دیگر آن به میز غذاخوری همراه با صندلی هایی با پایه های بلند تبدیل شده که به آن بار می‌گویند.

یکی از مزیت های مهم جزیره ال شکل این است که به دلیل وجود فضای کافی در این مدل از جزیره ها معمولا سطح میز غذاخوری را از میز کار بلندتر طراحی می‌کنند. یا اگر این دو میز هم سطح باشند آن ها را با فاصله از هم قرار می‌دهند. می‌توان گفت مدل ال شکل یکی از جذاب ترین مدل های جزیره آشپزخانه است.

 

آشپزخانه جزیره L شکل

 

جزیره آشپزخانه در سبک مبله

در جزیره آشپزخانه به سبک مبله اجاق گاز، فر، سینک ظرفشویی، یخچال و ماشین ظرفشویی همگی جزئی از جزیره هستند. در واقع در این سبک شما با یک میز کار رو به رو هستید. در این مدل از آشپزخانه جزیره‌ای طراح دکوراسیون طبق سلیقه مشتری ممکن است جایگاهی را برای سرو غذا و چیدن صندلی نیز در نظر بگیرد.

 

 

انواع جزیره آشپزخانه

 

حتما بخوانید: ایده برای طراحی لابی

جزیره آشپزخانه در نوع گرد

از مواردی که در منازل با سبک دکوراسیون مدرن زیاد دیده می‌شود، وجود سطوح منحنی است که این سطوح معمولا با سایر اجزا مختلف منزل هماهنگی دارند. در آشپزخانه های که از سبک مدرن پیروی می‌کنند، استفاده از جزیره های گرد و منحنی رواج دارد.

این طراحی جزیره در این سبک می‌تواند فضای شیک و جذاب ایجاد کند. طراحی این نوع جزیره به این صورت بوده که معمولا سینک ظرفشویی در جزیره قرار داده شده و اجاق گاز را در بخشی از کابینت های متصل به دیوار قرار می‌دهند.

در این طراحی باید از جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه جزیره استفاده شود. برای قرار دادن سینک های ظرفشویی در این جزیره ها معمولا از سینک های ظرفشویی تک لگنه استفاده می‌شود. بدین ترتیب بین شکل منحنی جزیره و سینک هماهنگی ایجاد می‌شود.

آشپزخانه جزیره دایره ای

 

 

آیا می توان جزیره آشپزخانه را در تمام آشپزخانه ها به کار برد؟

اگر شما هم قصد دارید تا برای آشپزخانه خود از طراحی زیبای جزیره استفاده کنید، قبل از هر چیزی باید به ابعاد آشپزخانه خود توجه کنید. فضای آشپزخانه شما باید به اندازه ای باشد که پس از قرار دادن جزیره فضای کافی برای شما باقی بماند. بنابراین می‌توانیم بگوییم که برای هر آشپزخانه ای امکان قرار دادن جزیره وجود دارد اما باید بر اساس ابعاد آشپزخانه جزیره مناسب را انتخاب کنید.

برای آشپزخانه هایی که فضای کمی دارند استفاده از هر نوع جزیره ای توصیه نمی شود؛ زیرا شما نمی توانید امور خود را به راحتی انجام دهید. اما در صورتی که آشپزخانه شما بزرگ باشد، می‌توانید بر اساس سلیقه خود و ابعاد آشپزخانه مناسب ترین جزیره را انتخاب کنید.

 

برای کسب ایده های بیشتر در رابطه با طراحی دکوراسیون کافه در این مطلب با ما همراه باشید.

آشپزخانه جزیره

 

انواع مدل جزیره برای آشپزخانه

تا اینجا اصلی ترین مدل هایی که اکثر افراد با آنها آشنایی دارند را بررسی کردیم، اما دسته بندی انواع جزیره برای آشپزخانه شامل مدل جزیره آشپزخانه با استفاده از کابینت هایگلاس ، جزیره آشپزخانه ال شکل، مدرن و… نیز می‌شود که در ادامه تعدادی از انواع جزیره آشپزخانه ایرانی را بررسی خواهیم کرد:

 

انواع جزیره آشپزخانه

مدل جزیره آشپزخانه

مدل جزیره برای آشپزخانه

مدل جزیره آشپزخانه هایگلاس

انواع جزیره برای آشپزخانه

به واقع مدل جزیره آشپزخانه یک ساختار جداگانه و مستقل را در میان فضای آشپزخانه فراهم می‌کند. این مدل طراحی آشپزخانه باعث ایجاد یک جزیره مرکزی و مستقل در وسط فضای آشپزخانه می‌شود که می‌تواند به عنوان یک میز آشپزخانه یا جایگاه آماده‌سازی غذا استفاده شود.

ویژگی‌های مدل جزیره آشپزخانه ایرانی

  1. افزایش فضا و ظاهر زیبایی: جزیره آشپزخانه به دلیل وضعیت مرکزی و مستقل خود، فضای بیشتری را در آشپزخانه فراهم می‌کند و ظاهر زیبایی به آشپزخانه اضافه می‌کند.
  2. کاربردی: جزیره آشپزخانه می‌تواند به عنوان فضای آماده‌سازی غذا، محل لوازم آشپزی، میز ناهار خوری، و حتی به عنوان فضای کار مورد استفاده قرار گیرد.
  3. اجتماعی‌تر شدن فضا: جزیره آشپزخانه باعث ایجاد یک محل اجتماعی و پذیرایی در آشپزخانه می‌شود که افراد می‌توانند در آنجا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و از آشپزی و گردش کار در آشپزخانه لذت ببرند.
  4. توزیع بهتر فضا و عملکرد بهتر: این مدل طراحی به دلیل وسعت و موقعیت مرکزی جزیره، اجازه توزیع بهتر و منظم‌تر دستگاه‌های آشپزخانه و انجام عملیات مختلف را می‌دهد، همچنین امکان اضافه کردن فضاهای ذخیره‌سازی بیشتر و کشوهای بزرگ را فراهم می‌کند.
  5. انعطاف‌پذیری طراحی: طراحی جزیره آشپزخانه متناسب با نیازها و سلیقه‌های مختلف مشتریان انعطاف‌پذیری دارد و می‌تواند به شکل و ابعاد مختلف طراحی شود.

جمع بندی

حالا به راحتی می‌توانید بر اساس ابعاد آشپزخانه خود مناسب ترین آن را انتخاب و اجرا کنید. جزیره یکی از روش های ایده آل و مقرون به صرفه برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه است. شما می‌توانید طراحی های مختلف آن را بر اساس سبک دکوراسیون خود انتخاب کرده و فضای آشپزخانه خود را به فضایی جذاب تبدیل کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست