معرفی انواع ام دی اف برای کابینت + 11 مدل از انواع ام دي اف

انواع ام دی اف

انواع ام دی اف برای کابینت از جمله medium density fiberboard گرفته شده که همان تخته فیبر با دانسیته یا چگالی متوسط است. همچنین mdf از خرده ها و ضایعات چوبی طبیعی انواع درختان حاصل می‌شود و در مجموعه فرآورده های چوبی قرار می‌گیرد که با روکش های متعدد پوشانده می‌شود.

بنابراین هر روکشی که سطح mdf خام را می‌پوشاند، خصوصیات متمایزی به ورق می‌بخشد که از لحاظ ظاهر، کیفیت و قیمت با سایر ورق ها متفاوت است. البته در پروسه تولید mdf در مرحله نخست ضایعات و خرده های چوب جمع آوری، یکسان سازی و تمیز شده و به شکل خمیری و یکدست در می‌آید. به محض اتمام این فرآیند، هوای گرم ورق را خشک کرده و شکل فیبر را به خود می‌گیرد.

 

نحوه ساخت ورق ام دی اف

فبیر حاصل شده در اندازه های متعدد برش داده می‌شود و دوباره خشک می‌گردد تا رطوبت باقیمانده در انواع ام دی اف گرفته شود. سپس محصول نهایی سمباده می‌خورد تا شکل یکدست و صافی به خود بگیرد. بنابراین بعد از اتمام مراحل ذکر شده، محصول مدنظر رنگ شده و روکش می‌گردد.

البته در برخی مواقع کاملاً خام بسته بندی شده و به بازار انواع چوب ام دی اف برای کابینت آشپزخانه عرضه می‌گردد. همچنین ام دی اف خام در صنعت کابینت سازی نقش مهمی دارد. بنابراین ورق های پلی وود، ممبران، پلی گلاس، هایگلاس و … که در تولید انواع کابینت ام دی اف جدید به کار می‌روند، از mdf خام تشکیل می شوند.

 

 

انواع ام دی اف برای کابینت

 

انواع ام دی اف برای کابینت

 

انواع ام دی اف نازک یا کلاس A

انواع ام دی اف برای کابینت یا کلاس A بیشتر برای پوشش سقف، دیوار و pvc به کار می‌رود. همچنین استفاده از این نوع mdf در دیواره یا سطح پشتی کمدها و کابینت ها، رویه انواع درب چوبی ، صنعت خودروسازی و انواع کفپوش ها بسیار رایج است.

 

حتما بخوانید: کمد لباس چوبی

 

انواع ام دي اف ضخیم یا کلاس B

انواع ام دی اف برای کابینت یا کلاس B از ضخامت بالاتری برخوردار بوده که برای ساخت رویه هایی با نقش و نگار بسیار مناسب هستند. زیرا ضخامت این نوع ورق از حساسیت آن کاسته و پروسه کار با چوب را خیلی راحت تر می‌کند. پس می‌توان از انواع چوب ام دی اف برای کابینت در کلاس B استفاده کرد و از مقاومت، ضخامت و نقش پذیری آن اطمینان یافت.

 

انواع ام دي اف با فرمالدهید کم یا کلاس C

بدون شک صنعت مبلمان و ست های اداری مدیون انواع چوب ام دی اف برای کابینت با کلاس C هستند. زیرا این نوع mdf در برابر خوردگی از مقاومت بالایی برخوردار بوده و بهترین گزینه برای تولید مبلمان محسوب می‌شود.

 

 

انواع ام دی اف مقاوم در برابر رطوبت یا کلاس D

تفاوت عمده بین ام دی اف کلاس D با ام دی اف کلاس C در این است که نوعی چسب را جایگزین فرمالدهید اوره کرده است. بنابراین مقاومت انواع چوب ام دی اف برای کابینت با کلاس D را در مقابل رطوبت افزایش می‌دهد.

انواع ام دي اف

 

انواع ام دی اف مقاوم در برابر حشرات و قارچ ها یا کلاس E

فرآورده های چوبی و خود چوب همیشه مکان مناسبی جهت تجمع و رشد حشرات و قارچ ها بوده‌اند. البته دلیل چنین موضوعی وجود رطوبت در بافت چوب است که شرایط زیست را برای این نوع حشرات و قارچ ها مهیا می‌نماید. بنابراین برای رعایت اصول بهداشتی و اهمیت به این موضوع زمان استفاده از انواع چوب با کلاس E از مواد ضد قارچ و حشره کش در نصب پارکت ها استفاده می‌شود.

 

انواع ام دی اف مقاوم در برابر آتش یا کلاس F

جهت ساخت انواع قفسه های چوبی در آموزشگاه ها، دیوارهای چوبی یا هر چیزی که احتمال آتش گرفتن آن زیاد است از ام دی اف با کلاس F استفاده می‌شود.

 

 

انواع ام دی اف فیبر با چگالی بالا یا کلاس G

امروزه انواع کابینت ام دی اف جدید از این نوع چوب با کلاس G استفاده می‌شود. زیرا این نوع mdf با وجود سبک بودن خیلی محکم بوده و از مقاومت بالایی برخوردار است. البته چگالی فیبرها حدود 650-800 متر مکعب بوده که برای افزایش مقاومت هم‌زمان با وزن سبک بایستی چگالی فیبر را بیشتر کرد. این عمل از طریق افزایش فشار پرس و افزودن برخی مواد به خمیر چوب صورت می‌گیرد تا چگالی فیبر را از 800 کیلوگرم بر مترمکعب افزایش دهد.

 

انواع ام دی اف عایق حرارتی و صوتی یا کلاس H

این نوع mdf همانند یک عایق در مقابل صوت و حرارت عمل می کند که اجازه عبور حرارت و صوت را نخواهد داد.

یکی از کاربردهای این نوع ام دی اف در آرک ها است و برای ستون های چوبی در فضای داخلی ساختمان، اسباب بازی ها، پارتیشن بندی ها و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. از دیگر ویژگی های ام دی اف با کلاس H می‌توان به سبک تر، محکم تر، لبه های صاف تر و قابلیت شکل پذیری آسان تر اشاره کرد. البته ام دی اف با کلاس H برای انواع کابینت ام دی اف جدید نیز کاربرد دارد.

انواع چوب ام دی اف برای کابینت

 

انواع ام دی اف با روکش تزئینی یا کلاس I

جهت افزایش زیبایی ورق های ام دی اف از انواع روکش های پلاستیکی همچون پی وی سی و ملانینه استفاده می‌کنند و بیشترین کاربرد آن ها در ادارات و منازل است. البته ملانینه یک روکش ضد خش و براق بوده که در برابر رطوبت از مقاومت بالایی برخوردار است. بنابراین نقش روکش تزئینی داشته و روی ام دی اف و نئوپان کشیده می‌شود.

 

 

انواع ام دی اف قالب گیری شده یا کلاس J

از این نوع ورق های ام دی اف برای رویه در ساخت انواع درب های چوبی استفاده می‌شود.

 

انواع ام دي اف هایگلاس یا کلاس L

ام دی اف هایگلاس به یک روکش پلاستیکی به نام پلکسی گلاس مجهز بوده که همانند شیشه از شفافیت بالایی برخوردار است. البته جنس این نوع روکش از نوعی پلی کربنات بوده که در مقایسه با شیشه وزن کمتری دارد. همچنین هایگلاس یک رو بوده که آن را با سلفون و… می‌پوشانند و در ساخت انواع کابینت ام دی اف جدید به کار می‌روند.

 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/binawood/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420