معرفی بهترین روش های تمیزکردن کابینت ام دی اف

تمیز کردن کابینت ام دی اف

امروزه بسیاری از وسیله هایی که روزانه به طور مدوام از آن ها استفاده می‌کنیم، از ام دی اف تولید شده اند و قطعا تمیز کردن این وسیله ها نیز به روش های مختلفی انجام می‌شوند و شما به کمک برخی از روش های خانگی و آسان که همگی با قیمت های بسیار مناسبی قابل اجرا هستند، به راحتی می‌توانید آن ها را تمیز کنید.

در ادامه این مقاله شما را با روش های جدید و نوین تمیز کردن هر نوع ام دی افی آشنا می‌کنیم و شما به کمک آن ها به راحتی می‌توانید وسیله های خود را تمیز کنید، با ما تا انتهای این مطلب حتما همراه باشید.

اکثر کابینت هایی که امروزه در آشپزخانه ها وجود دارند، از ام دی اف های مختلفی تولید شده‌اند و این کابینت ها بنا به دلایل مختلفی کثیف می‌شوند، به عنوان مثال پخت و پز در این مکان می‌تواند رنگ کابینت های شما را کدر کند و همچنین از عوامل دیگر شستشوی مدوام کابینت ها می‌باشد، که به دلیل آهک موجود در آب زیبایی آن ها تا سر حد زیادی به خطر می‌افتد، در این مواقع شما باید ابتدا به کمک این دستمال مرطوب تمامی سطوح کابینت ام دی اف را پاک کنید و پس از چند دقیقه از محلول خانگی سرکه، پودر رخت شویی و همچنین مقداری نمک استفاده کنید.

این ترکیب اسیدی خانگی هیچ گونه آسیبی به کابینت های شما وارد نمی‌کند و همچنین در کوتاه ترین زمان ممکن رسوب ایجاد شده و حتی لکه های قدیمی را از بین می‌برد، پس از اتمام حتما به کمک یک دستمال خشک دوباره کابینت ها را تمیز کنید. اگر به صورت دوره ای و مداوم از این ترکیب شما برای تمیز کردن کابینت ها بهره بگیرید، قطعا طول عمر آن ها را نیز می‌توانید تا سر حد زیادی افزایش دهید.

جهت استعلام لیست قیمت کابینت آشپزخانه کلیک کنید.

 

آموزش تميز كردن كابينت ام دي اف قهوه ای

این نوع از کابینت ها چون رنگ تیره ای دارند، تمیز کردن آن ها بسیار راحت است و شما به آسانی می توانید از ترکیب های گوناگون خانگی استفاده کنید. یکی از روش های راحت و بی دردسر از بین بردن لکه ها و کثیفی های این کابینت ها استفاده از روغن نارگیل به اندازه یک قاشق غذاخوری و یک لیوان سرکه طبیعی و مقداری مایع ظرفشویی می‌باشد.

شما به کمک این ترکیب حتی به راحتی می توانید خط و خش ایجاد شده روی سطح کابینت های قهوه ای را از بین ببرید و همچنین در انتها به دلیل این که ترکیب حاوی روغن نارگیل است، درخشندگی بسیار خاصی را برای کابینت های شما به ارمغان می‌آورد و ظاهر آن ها را مثل روز اول بی نقص می‌کند، که این به نفع شما است و همچنین به هیچ وجه احتیاج به خرید دوباره کابینت های جدید نیست.

تميز كردن كابينت ام دي اف قهوه ای

 

نحوه تميز كردن كابينت ام دي اف سفید

این نوع از کابینت ها به نسبت نمونه های دیگر در صورت کثیفی بیشتر ظاهر زیبای خود را از دست می‌دهند و شما باید به این نکته بسیار توجه کنید و هر هفته یک بار آن ها را تمیز کرده، تا لکه ها به بافت های داخلی کابینت ها نفوذ نکند. چون در این صورت امکان از بین رفتن ۱۰۰ درصدی لکه ها بسیار کم است و حتی شاید به صورت کامل از بین نروند.

شما در این نوع از کابینت ها باید از شوینده های ضعیف تر استفاده کنید، تا رنگ محصول عوض نشود. بهترین راهکار استفاده از شامپو فرش و مقداری سرکه است، که هیچ گونه آسیب و خطری کابینت های شما را تهدید نمی‌کند و ظاهر زیبای کابینت های رنگ روشن و سفید را چند برابر بهتر کرده و در صورت استفاده مداوم نیز امکان بروز آسیب وجود ندارد. از سرکه در تمیز کردن پارکت هم استفاده می‌شود.

 

 

ساده ترین روش تمیز کردن کابینت ام دی اف مات

برای این نوع از کابینت ها شما می توانید از شوینده های مختلف طبیعی مثل سرکه سیب، شوینده های بهداشتی، نمک و دستمال مخصوص استفاده کنید، تا سطح کابینت شما دچار خط و خش نشود.

حتی پاک کردن نادرست کابینت های ام دی اف می تواند خطوط مختلفی را روی سطح آن ایجاد کند، که در صورت عمیق بودن نمی‌توان آن ها را از بین برد. در تمامی مراحل حتما کابینت های خود را به صورت دورانی پس از تمیز کردن خشک کنید.

 

اگر برای شما هم طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک بدون اپن دغدغه است این مطلب را مشاهده کنید.

 

روش تميز كردن كابينت ام دي اف

 

آیا تميز كردن كابينت ام دي اف با جوش شیرین ممکن است؟

یکی از روش های قدیمی و کارساز تمیز کردن هر کابینتی استفاده از جوش شیرین و ترکیب آن با اسیدهای خانگی ضعیف مثل آبلیمو و مقداری روغن زیتون است، این ترکیب موثر واقعا معجزه می‌کند و تمامی لکه های قدیمی و رسوبی ایجاد شده را می‌تواند به راحتی در کمتر از چند ثانیه از بین ببرد و این واقعا به نوعی مثل یک معجزه است، که احتیاجی به پرداخت هزینه های سنگین نیز ندارد.

 

حتما بخوانید: انواع کابینت رومی

 

کاربردی ترین و بهترين روش تميز كردن كابينت ام دي اف براق

در این نوع از کابینت ها شما باید روشی را برای تمیز کردن انتخاب کنید، که براق بودن آن را دوباره بیشتر کند و حتی سطح آن کاملا بدون لکه باشد، براي تميز كردن كابينت ام دي اف شما مقداری آب در یک سطل بریزد و سپس به آن به ترکیب یک قاشق غذاخوری آبلیمو و سرکه و سپس پارافین مایع اضافه کرده و با یک دستمال نرم کابینت های خود را مثل روز اول می‌توانید تمیز کنید و حتی این ترکیب برای پاک کردن قسمت های داخلی کابینت نیز کاملا مناسب می‌باشد‌.

 

تميز كردن كابينت ام دي اف چرب

 

حتما بخوانید: مراحل ساخت درب چوبی

 

نکات کلیدی تمیز کردن کابینت ام دی اف چرب

برای این نوع از کابینت ها که معمولا در کنار اجاق گاز قرار دارند، شما باید ابتدا آن ها را با شوینده های موجود در بازار مثل مایع ظرفشویی، پودرهای شوینده و یا شیشه پاک کن تمیز کنید و سپس سطح آن ها را نم دار کرده و با یک اسکاج آغشته به جوش شیرین تمامی چربی ها را به سرعت از بین ببرید. در تمامی این مراحل هر چه قدر میزان دقت و سرعت عمل شما بالاتر باشد، کابینت ام دی اف های شما زودتر تمیز خواهد شد.

جهت تهیه پنجره چوبی مدرن در انواع مختلف مدرن، سنتی و… کلیک کنید.

 

سخن پایانی

کابینت های شما هر چه قدر تمیزتر باشند، قطعا شما هنگام پخت و پز غذاها در آشپزخانه احساس لذت بیشتری خواهید کرد، برای تمیز کردن کابینت ها ابتدا سطح آن ها باید حتما به کمک یک دستمال با آب تمیز شود و پس از نمایان شدن لکه ها و کثیفی ها از آبلیمو به همراه پودر شوینده می‌توانید استفاده کنید، این ترکیب از نفوذ ۱۰۰ درصدی لکه ها به قسمت های داخلی نیز به خوبی می‌تواند جلوگیری کرده و این ویژگی مثبت می‌تواند میزان کیفیت کابینت را نیز در طول زمان حفظ کند‌.

این نوع از کابینت ها به دلیل کیفیت بسیار بالایی که دارند، راحت تر تمیز می‌شوند و همچنین در مدت زمان کوتاهی کابینت شما می‌تواند تمیز و بدون هیچ گونه لکه ای شود. برای شروع کار تمامی کابینت های خود را مرطوب کنید و سپس بعد از چند دقیقه می‌توانید انواع روش های خانگی را مثل انواع آبلیمو و حتی به جای آن می‌توانید در مواقع ضروری از آبغوره نیز می‌توان استفاده کرد و همچنین استفاده از دستمال های میکروفیبر را فراموش نکنید، چون این نوع از دستمال ها به هیچ عنوان آسیبی به کابینت های مختلف موجود در بازار نمی‌رسانند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/binawood/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420