نحوه چیدمان کمد دیواری کوچک به همراه ایده های خلاقانه

چیدمان کمد دیواری

دیگر روش های قدیمی چیدمان کمد دیواری برای سامان دهی به رخت و لباس ها جوابگو نیست. حجم زیاد لباس ها و طراحی کمدهای دیواری مدرن و جادار نیاز به چیدمان اصولی و مرتب دارد. چیدمان نامرتب و غیر اصولی دسترسی به لباس های مختلف را دشوار میکند در نتیجه بهتر است با توجه به طراحی کمد و دسته بندی لباس ها و در صورت لزوم استفاده از لوازم و تجهیزات مختلف چیدمان کمدها انجام شود.

 

ایده هایی برای چیدمان کمد دیواری بدون قفسه

چیدمان کمد دیواری باید به نحوی باشد که از حداقل فضا استفاده حداکثری شود. اصول چیدمان در کمدهای بدون قفسه با کمدهای جادار و طبقه بندی شده کاملا متفاوت است و لازم است که شما برای ایجاد فضایی بهینه از لوازم و تجهیزات دیگری استفاده کنید. چیدمان کمدهای بدون قفسه چالش بزرگی است که احتمالا جابجایی و نگهداری وسایل در آن ها مشکل است. اما برای دور زدن این چالش ترفندها و ایده های مختلفی وجود دارد که در نهایت بهترین چیدمان را برای کمدهای بدون قفسه رقم میزند.

 

  • استفاده از باکس های پلاستیکی

اگر کمد دیواری قفسه ندارد می‌توانید به جای آن از باکس های پلاستیکی استفاده کنید. برای تقسیم بندی لوازم می‌توانید باکس با سایز بندی دلخواه خود را از پلاسکو فروشی ها تهیه کنید. باکس ها در مدل ها شفاف، ساده و طرحدار وجود دارند. اگر می‌خواهید وسایل درون باکس مشخص باشد مدل های شفاف را تهیه کنید. می‌توانید زیر رخت آویز کمد این باکس ها را قرار دهید.

 

چیدمان کمد

 

  • آویزهای چرخان و چندکاره

یکی از نظم دهنده های کاربردی برای کمدهای بدون قفسه آویز های چرخان و چند کاره است. این نظم دهنده ها ابزاری مناسب برای آویزان کردن شال و کمربند و یا کراوات هستند. شما می‌توانید این آویزها را در پشت درب کمد لباس چوبی آویزان کنید. این آویزها فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند و برای نظم دادن به لباس های مختلف کاربردی هستند.

 

چیدمان لباس در کمد دیواری

 

  • قفسه های متحرک

برای کمدهای دیواری بدون قفسه بهترین ایده نصب قفسه های سیار است. برخی از قفسه های سیار پارچه ای هستند و به راحتی از رخت آویز آویزان می‌شوند. شما می‌توانید در هر جایی از کمد از این قفسه های متحرک استفاده کنید.

 

قفسه های متحرک کمد دیواری

 

  • استفاده از فضای عمودی درب کمد

برای چیدمان کمد دیواری بدون قفسه باید از تمام قسمت های کمد استفاده بهینه شود. مثلا کمدهایی که عمق آن ها 60 سانتی متر یا بیشتر است بهتر است از فضای عمودی هم برای چیدمان لباس استفاده کنید. برای نگهداری لباس می‌تواند از فضای پشت درب کمد کمک بگیرید. در کمدهایی که عمق زیاد است رگال های داخلی فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند و به راحتی می‌توان از درب کمد هم استفاده بهینه کرد.

برای چیدمان لباس در کمد دیواری به چند عدد آویز نیاز دارید. آویزها را روی درب متصل کنید و از آن برای چیدمان روسری و شال یا کیف و کلاه استفاده کنید. به طور کلی استفاده از قلاب و آویز بر روی درب کمد می‌تواند یک ایده خلاقانه برای کمدهای بدون قفسه باشد.

 

استفاده از فضای عمودی درب کمد

 

جهت مشاهده انواع مدل های کابینت های گلاس و ثبت سفارش کلیک کنید.

 

چیدمان کمد دیواری قدیمی

کمد دیواری های قدیمی معمولا بدون قفسه، باکس و رگال هستند، یکی از راه هایی که می‌توانید طبقه بندی کمد دیواری قدیمی را انجام دهید، اضافه کردن باکس یا رگال به آنهاست، استفاده از یک رگال ساده می‌تواند ظاهر بهتری به کمد دیواری‌تان بدهد.

چیدمان کمد دیواری ایرانی

یکی از مواردی که در کمد دیواری خانه های ایرانی قرار می‌گیرد، تشک و رختخواب است، کمدها معمولا اندازه تشک ها ساخته می‌شوند، عرض تشک دو نفره معمولا 140 سانتی متر و عرض تشک تک نفره 110 سانتی متر است؛ یکی از ایده هایی که می‌تواند به راحتی شما کمک کند این است که عرض کمد را در زمان ساخت بیشتر بگیرید، با این کار یک فضای کوچک نیز کنار رختخواب ها خواهید داشت.

 

خلاقانه ترین ایده های چیدمان کمد دیواری کوچک

در خانه های کوچک معمولا کمدهای دیواری با سایز کوچکتر طراحی می‌شوند. چیدمان کمد دیواری کوچک کار چندان سختی نیست. فقط کافیست که چند ایده خلاقانه را پیاده کنید تا مرتب ترین کمد را پیش رو داشته باشید. توجه داشته باشید که برای چیدمان کمد دیواری کوچک حتما نیازی نیست هزینه های زیادی را صرف طراحی و اجرا مجدد کمد کنید. بلکه با تغییر چیدمان لباس در کمد دیواری و رعایت برخی نکات ابتدایی می‌توانید بهترین چیدمان را داشته باشد.

در وهله اول بهتر است کمد را کاملا خالی کنید و وسایل اضافی آن را کنار بگذارید. با کنار گذاشتن وسایل اضافی می‌توانید فضای بیشتری را برای چیدمان داشته باشید. قبل از اینکه شروع به چیدمان مجدد کنید از تمیزی و عدم آسیب دیدگی کمد اطمینان حاصل کنید. اگر کمد دارای طبقه های کافی برای چیدمان انواع لباس ها ندارد. لباس ها و وسایل داخل کمد را بر اساس نوع و کاربردشان دسته بندی کنید. می‌توانید از باکسهای پارچه ای برای این کار استفاده کنید.

اگر برخی از وسایل داخل کمد آسیب دیده اند و قابل استفاده نیستند آنها را حذف کنید. برای طبقه بندی می‌توانید از باکس های جانبی استفاده کنید. مثلا می‌توانید از سایر قسمت های اتاق مانند بالای پنجره برای طراحی قفسه های جانبی استفاده کنید. در دکوراسیون و چیدمان کمدهای دیواری کوچک می‌توانید فضایی را برای لوازم دکوراتیو اختصاص دهید. یا می‌توانید این لوازم را برای تزئین در کنار کمد استفاده کنید تا جلوه زیبایی داشته باشد.

 

چیدمان کمد دیواری بدون قفسه

 

گام های بالا را قبل از چیدمان رعایت کنید نوبت به چیدمان اصلی کمدهای کوچک می‌رسد. در این کمدها محدودیت فضا وجود دارد در نتیجه بهتر است وسایل غیر ضروری در داخل کمد قرار داده نشود. کلید موفقیت در چیدمان کمدهای کوچک استفاده از انواع مختلف ذخیره ساز ها است. شما می‌توانید از میله های آویز معمولی، انواع سبدها، سطل های بزرگ و کوچک، طبقات کابینتی و … برای نگهداری لباس استفاده کنید. توجه داشته باشید که باید کیف و کفش در فضای باز چیدمان شوند تا دسترسی به آن ها حین بیرون رفتن راحت باشد.

شما می‌توانید وسایلی که به صورت روزانه به آنها نیاز ندارید در باکس های زیبا قرار دهید و در گوشه ای از کمد قرار دهید. می‌توانید از درب کمد برای آویزان کردن قفسه های کوچک استفاده کنید به طوری که مانع باز و بسته شدن درب نشود.

شما می‌توانید کمد خود را به سبک اختصاصی طراحی و چیدمان کنید. کوچک بودن کمد محدودیتی برای پیاده کردن سلایق شما نیست. مثلا از لامپ ها رشته ای برای داخل کمد استفاده کنید و یا روی درب کمد یک آینه قدی نصب کنید.

به طور کلی سعی کنید چیدمان به نحوی باشد که دسترسی آسان باشد. مثلا لباس ها را دسته بندی کنید و هر دسته را در یک قسمت مشخص قرار دهید. لباس های پر استفاده را قسمتی قرار دهید که به راحتی بتوانید از آنها استفاده کنید.

جهت خرید درب چوبی اتاق در انواع مختلف و ازلاع از قیمت کلیک کنید.

 

نحوه چیدمان کمد دیواری عروس

 

چیدمان کمد دیواری کوچک

 

از دیرباز تاکنون چیدمان کمد دیواری عروس در بین ایرانیان اهمیت زیادی داشته است. چیدمان خانه و کمد دیواری عروس به منظور ساختن بهترین خاطره برای عروس و دامادها است. اگر چند نکته مهم در این چیدمان رعایت شود زیبایی و نظم به صورت همزمان خلق می‌شود.

امروزه بیشتر کمدهای دیواری برای عروس به صورت سبک مدرن طراحی می‌شوند و معمولا برخی از قسمت های کمد درب ندارد. البته برای طراحی این کمدها یک اتاق مجزا به آن اختصاص داده می‌شود. اما اگر خانه آپارتمانی باشد کمد عروس در اتاق خواب طراحی می‌شود و باید از تمام فضا استفاده بهینه شود، همچنین ممکن است از این سبک برای کابینت آشپزخانه مدرن هم استفاده شود برای کسب اطلاع بیشتر کلیک کنید.

چیدمان لباس در کمد دیواری باید در مرتب ترین حالت ممکن باشد و هیچ گونه بهم ریختگی در کمد دیواری عروس دیده نشود. می‌توانید از درب کمد استفاده دو منظوره کنید و آن را به آینه تبدیل کنید و پشت در را هم رخت آویز نصب کنید.

بهتر است یک قسمت از کمد به نگهداری لباس های مجلسی علی الخصوص لباس عروس اختصاص داده شود تا آسیبی به این لباس ها وارد نشود. از سبدها و باکس های حصیری و پارچه ای می‌توانید برای نگهداری لباس های اضافه و کیف و کفش و حتی حوله استفاده کرد. می‌توانید از اکسسوری های عروس برای تزئین کمد استفاده کرد و آن را در قسمتی که جلوی دید باشد چیدمان کرد.

 

 

نتیجه گیری

برای هر خانه ای داشتن کمد دیواری یک ضرورت است اما گاها طراحی کمدهای دیواری کوچک و یا بدون قفسه است و این چیدمان کمد دیواری را با چالش مواجه می‌کند. در چنین شرایطی استفاده از نظم دهنده های پلاستیکی یا پارچه ای، آویزها، قفسه های متفرقه و … می‌تواند در چیدمان اصولی به شما کمک کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست