همه چیز درباره اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت

اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت

یکی از مهم ترین دغدغه های بسیاری از افراد تامین امنیت ساختمان ها و منازل است به همین دلیل از انواع درب های ضد سرقت استفاده می‌شود. در این محتوا قصد شما را با اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت و ویژگی های آن آشنا کنیم.

از مزیت های این نوع درب ها می‌توان به امکان نصب قفل دیجیتالی، نیاز همیشگی به کلید اصلی، نشکن بودن، عمر طولانی، قابلیت نصب دزدگیر، ضد زنگ بودن، قفل های متنوع، عایق سرما، ضد آب و مقاومت بالا در برابر فشار و ضربه اشاره کرد.

 

اجزا درب ضد سرقت

درب ضد سرقت از قسمت های مختلفی مانند چشمی های دیجیتالی یا معمولی، رویه های خاص محیط های اسیدی، یونولیت داخل یا پشم سنگ، اکسسوری های متنوع الکتریکی و غیره تشکیل شده است.

از اجزا درب ضد سرقت می‌توان موارد زیر را نام برد:

استراکچر

از اصلی ترین قسمت های درب ضد سرقت است که به معنای متریال اصلی و شاسی بوده و دیگر اجزای درب بر روی آن نصب شده‌اند. استراکچر از صفحه‌ی فولادی، کمربندهای فلزی و کلاف فلزی تشکیل شده است و هر چه کیفیت و قدرت بیشتری داشته باشد، امنیت درب هم افزایش پیدا می‌کند.

رویه

اصلی ترین قسمت درب ضد سرقت که می‌تواند درب را زیبا یا معمولی نشان دهد، رویه درب است. بیشتر این نوع درب ها دارای رویه های روکش طبیعی با طرح های نیم برجسته، برجسته و صاف هستند.

قفل

درب های ضد سرقت از یراق آلات مختلفی مانند قفل پستچی، توپی، دستگیره، قفل و غیره تشکیل شده‌اند. قفل، مغز و قلب درب ضد سرقت است در واقع عدم وجود قفل در این نوع درب ها باعث شده، ضد سرقت بودن آن ها معنایی نداشته باشد.

در سیستم های امنیتی قفل های زبانه دار حرف اول را می‌زنند و هر چه تعداد زبانه های این قفل ها بیشتر باشد، امنیت آن ها افزایش پیدا می‌کند.

اجزای درب ضد سرقت

 

حتما بخوانید: بوک شلف چیست

 

لولا

از داخل و خارج لولای درب ضد سرقت پنهان است به طوری که با اهرم کردن لولا به راحتی درب باز نمی‌شود‌.

زنجیر درب

یکی از اجزای اختیاری این نوع درب ها است که امکان می‌دهد که درب را کمی باز کنید و به راحتی شخصی که پشت درب است را مشاهده نمایید.

چشمی

به افراد اجازه می‌دهد تا بتوانند فردی که بیرون است را به راحتی بدون این که درب را باز کنند او را ببینند. چشمی به صورت یک لنز کوچک است.

دستگیره

با کمک دستگیره می‌توان درب را باز و بسته کرد امروزه این نوع ملزومات با شکل و طرح های خاص و شیکی در جنس های فلزی و چوبی تولید می‌شوند.

چهارچوب

بهترین چهارچوب این نوع درب ها باید به وسیله فولاد یا آهن تولید شده باشد و قبل از مصرف رنگ شود.

  • سایز پشت تا پشت چهارچوب باید 115*215 سانتی متر و 110*210 سانتی متر باشد.
  • چهار چوب این نوع درب از ورق استینلس ساخته شده و دارای پایه مقاوم ضد زنگ است.
  • از ورق فلزی مقاوم در بخش داخل لنگه درب ضد سرقت استفاده شده تا به داخل ساختمان امکان ورود وجود نداشته باشد.

درکوب

به عنوان زنگ هم از آن استفاده می‌شود و معمولا با چشمی در کنار هم نصب خواهند شد. درکوب در رنگ های نقره ای و طلایی وجود دارد.

بتن و فوم پلی اورتان

داخل درب ضد سرقت از فوم پلی اورتان استفاده می‌شود تا یک لایه عایق داخل درب ایجاد شود و از نفوذ هوای سرد، هوای گرم و آلودگی صوتی جلوگیری گردد.

 

 

ساختار درب ضد سرقت

از یک ورقه فلزی با ضخامت بیش از یک میلی متر داخل درب های ضد سرقت استفاده شده تا از ورود سارقان به داخل ساختمان جلوگیری شود.

ساختار درب ضد سرقت به این صورت بوده که از چندین نقطه به چهارچوب متصل شده و این به جهت بهره گیری از ساختار گاو صندوق ها و قفل ها می‌باشد. این نوع درب ها عایق صوتی هستند برای جلوگیری از حریق در ساخت این نوع درب ها از سنگ پشم نسوز استفاده شده است، در صورتی که می‌خواهید قیمت درب ضد حریق را داشته باشید اینجا کلیک کنید.
ساختار این نوع درب ها به صورتی است که بعد از نصب چهارچوب امکان اهرم کردن آن وجود ندارد.

برای جلوگیری از اتلاف انرژی، ورود گرد و خاک از یک زه یا نوار لاستیکی در اطراف درب های ضد سرقت استفاده شده است.
قفل این نوع درب ها 11 زبانه دارند که در سه جهت مختلف عمل خواهند کرد در انتهای ساخت و ساز نصب این درب ها انجام می‌شود تا آسیبی به درب وارد نشود.

همان طور که در قسمت قبل گفته شد ورقه های فلزی به کار رفته داخل این نوع درب ها دارای ضخامت بیش از ۱میلی متر هستند که این گویای استحکام و امنیت این نوع درب ها است.
برای ساخت چهارچوب این درب ها از ورق استینلس استیل به عرض هفت سانتی متر و ضخامت یک و نیم میلی استفاده می‌شود. از ورقه فلزی مقاوم در داخل لنگه این درب ها استفاده می شود تا از نفوذ به داخل ساختمان جلوگیری شود.

 

حتما بخوانید: مراحل ساخت درب چوبی

 

اجزای قفل درب ضد سرقت

یکی دیگر از اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت که امنیت فراوانی برای آن ها به ارمغان آورده است، قفل درب ضد سرقت می‌باشد. اجزای قفل درب ضد سرقت با توجه به مدل قفل می‌تواند، متفاوت باشد از انواع قفل های که در این نوع درب ها استفاده می‌شود، می‌توان موارد زیر را نام برد:

اجزای قفل درب ضد سرقت

جهت مشاهده انواع درب لابی و دریافت با بهترین قیمت، کلیک کنید.

 

  • قفل مرکزی: دارای ۱۲ زبانه است به همین علت بدون کلید اصلی باز کردن این قفل ها کاری غیر ممکن و سخت است.
  • قفل ضد سرقت گاوصندوقی: سیلندر و توپی ندارد به همین دلیل کلید در قفل مستقیم فرو می‌رود. این مدل قفل ها از سطح امنیت بالایی برخوردار هستند.
  • قفل های چنگکی: جایگزین قفل های اصلی به صورت مستقیم می‌شوند و در چهارچوب مانند چنگک فرو می‌روند. با استفاده از این قفل ها افراد نمی‌توانند قفل را بشکنند یا به زور قفل را باز کنند و وارد ساختمان شوند. به دلیل این که توپی ندارند، نمی‌توان این قفل ها را از داخل شکست؛ بنابرین امکان باز کردن درب وجود ندارد.
  • قفل پستچی: در پشت درب های قدیمی ساختمان، زنجیری وجود دارد که افراد می‌توانستند با کمی باز کردن درب افراد پشت درب را مشاهده کنند. ولی مدل های ایمن تری از این قفل ها به نام قفل پستچی تولید شده‌اند که در چهارچوب به صورت مستقیم قرار می‌گیرند؛ بنابرین با فشار امکان باز شدن درب وجود ندارد.
  • قفل های دیجیتال و هوشمند: از قفل های پیشرفته و جدیدی محسوب می‌شوند که امنیت بالایی دارند. این مدل قفل ها را به وسیله گوشی و از راه دور به صورت هوشمند می‌توانید، باز کنید. به هیچ عنوان امکان باز کردن این نوع قفل ها بدون کلید اصلی وجود ندارد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/binawood/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420