جذاب ترین ایده ها برای دکوراسیون خانه های کوچک

دکوراسیون خانه های کوچک

کوچک شدن منازل و آپارتمان نشینی باعث شده طراحی دکوراسیون خانه های کوچک از مهم ترین دغدغه های افراد محسوب شود. ترفندهای مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید مطابق با سلیقه خود بهترین دکوراسیون را برای منزل کوچک خود ایجاد کنید. برای یادگیری این ترفندها تا پایان محتوا همراه ما باشید.

 

دکوراسیون زیبا برای خانه های کوچک

مشاهده طراحی دکوراسیون های مشابه و ایده گرفتن از آن ها برای طراحی داخلی آپارتمان های کوچک یکی از بهترین راه حل ها است. دکوراسیون زیبا برای خانه های کوچک مانند ۲۰ متری، ۳۰ متری، ۴۰ متری و ۶۰ متری به وسیله برخی چیدمان ها و وسایل انجام می‌شود. خانه 20 متری با این که فضای محدودی دارد؛ ولی با یک سری ترفندها می‌توان دکوراسیون دوست داشتنی را ایجاد کرد.

برای طراحی دکوراسیون های خانه های 20 متری از روش های زیر می‌توان استفاده کرد:

استفاده از مبل تخت خواب شو

مبل های تخت خواب شو همان طور که از نام آن ها مشخص است در طی روز به عنوان مبل از آن ها استفاده می‌شود و هنگام خوابیدن می‌توانید با چند حرکت ساده آن ها را تبدیل به تخت کنید و چون فضای کمی را اشغال می‌کنند برای خانه های 20 متری بهترین انتخاب محسوب می‌شوند.

استفاده از میز یا وسایل تاشو

برای دکوراسیون آپارتمان های کوچک می‌توانید از وسایل تاشو مانند قفسه های تاشو یا میزهای تاشو استفاده کنید. هنگامی که به این وسایل نیازی ندارید، می‌توانید آن ها را تا کنید.

استفاده از آینه در دکوراسیون

برای این که فضای خانه های کوچک چندین برابر دیده شوند، می‌توانید از آینه های بزرگ استفاده کنید تا مانع از دلگیر شدن خانه شود.

سادگی در چیدمان

برای این که در محیط المان های کمتری وجود داشته باشد و چشم خسته نشود از سادگی فضا می‌توانید، استفاده کنید.

دکوراسیون زیبا برای خانه های کوچک

 

 

دکوراسیون خانه 30 متری

برای طراحی دکوراسیون خانه های ۳۰ متری از ترفندهای زیر می‌توانید، استفاده کنید:

رنگ های روشن و دلباز

برای این که فضای خانه های کوچک دلبازتر و بزرگ تر به نظر برسد، آرامش و سادگی تقدیم محیط خانه شود از رنگ های روشن برای دکوراسیون منازل کوچک باید استفاده کنید.

استفاده از فرش های کوچک

برای دکوراسیون خانه های 30 متری از موکت های با رنگ خنثی و بدون طرح یا از فرش های ساده باید استفاده نمایید.

اهمیت نور پردازی

برای این که فضا وسیع تر دیده شود باید از نور پردازی استفاده کنید.

حداکثر استفاده از دیوارها و قفسه بندی

برای نظم دادن به فضا و استفاده بهینه از دیوارها می‌توانید از ایجاد شلف و قفسه بندی دیوارها استفاده کنید. (اگر می‌‌خواهید در رابطه با اینکه شلف چیست بیشتر بدانید، کلیک کنید.)

نظم در محیط

برای منظور خاصی از فضای خانه استفاده کنید و فضا را تقسیم بندی نمایید تا می‌توانید به خانه خود نظم دهید تا از دلگیر شدن خانه جلوگیری شود.

استفاده از رنگ های خنثی

استفاده از رنگ های روشن و خنثی خانه را ساده تر نشان می‌دهد.

اعجاز منحنی ها

برای خوشایندتر شدن فضای داخلی خانه های کوچک باید از خطوط گرد و منحنی در محیط منازل کوچک استفاده کنید. استفاده از آینه های گرد، قاب های گرد، قالیچه های گرد، فرش و میزهای گرد بهترین ترفند برای این منظور محسوب می‌شوند.

دکوراسیون داخلی منزل کوچک

دکوراسیون خانه 30 متری

 

حتما بخوانید: معایب چوب پلاست

 

دکوراسیون خانه های کوچک 40 متری

پایین آمدن متراژ خانه ها و آپارتمانی شدن منازل باعث شده چیدمان این خانه ها دغدغه بسیاری از افراد باشد. با رعایت برخی نکات و استفاده از بعضی راه حل ها می‌توانید دکوراسیون خانه های کوچک 40 متری را طوری طراحی کنید که منزل شما بزرگتر از ۴۰ متر دیده شود برای این منظور از روش های زیر باید استفاده نمایید:

میزهای دایره ای

برای میز مبلمان و میز ناهار خوری از مدل های دایره ای می‌توانید، استفاده کنید تا از ایجاد فاصله های بی استفاده و گوشه ها جلوگیری شود.

رنگ های روشن

برای رنگ کردن دیوارها باید از رنگ های روشن مانند کرم و سفید استفاده کنید و رنگ پرده هم روشن و ساده باشد.

آشپزخانه

برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک از ایجاد دیوارهای غیر ضروری باید جلوگیری شود و به جای این دیوارها از پارتیشن استفاده نمایید. میز ناهار خوری را در قسمتی از آشپزخانه قرار دهید که فضای زیادی اشغال نمی‌شود.

از صندل های فانتزی، کوچک و تاشو استفاده کنید از اپن آشپزخانه می‌توانید به جای میز ناهار خوری استفاده نمایید. علاوه بر این از میز ناهار خوری تاشو باید استفاده کنید.

اتاق خواب

برای طراحی و ساخت اتاق خواب خانه های کوچک باید به شکلی اتاق خواب طراحی شود که جزو فضای پذیرایی محسوب گردد و آن را از محیط عمومی تر خانه با استفاده از یک جدا کننده، جدا کنید.

 

 

استفاده از زیر پله

اگر خانه کوچک شما زیر پله دارد باید از این فضا نهایت استفاده را کنید. برای ایجاد قفسه و کمد می‌توانید از زیر پله استفاده نمایید.

استفاده از پاف

در خانه های کوچک نمی‌توانید از مبلمان استیل به دلیل این که دست و پاگیر هستند، استفاده کنید. از پاف های کوچک برای کمبود مبلمان منزل می‌توانید، استفاده نمایید.

عدم استفاده از وسایل غیر ضروری

هنگامی که به خانه کوچکتر می‌روید باید با برخی از وسایل که استفاده ای ندارند، خداحافظی کنید. برای طراحی دکوراسیون منازل کوچک باید از وسایلی که استفاده ای ندارند، چشم پوشی کنید.

حداکثر استفاده از نور طبیعی و مصنوعی

استفاده از پنجره های بیشتر و نور مصنوعی باعث می‌شود، فضای خانه های کوچک بزرگ تر دیده شود. از چراغ های دیواری و نور مخفی به جای لوستر می‌توانید، استفاده کنید.

دکوراسیون خانه های کوچک با وسایل ساده

دکوراسیون خانه های کوچک 40 متری

 

 

دکوراسیون خانه های کوچک 60 متری

برای این که فضای باز منازل کوچک، بزرگ تر دیده شود باید به سری نکات توجه کنید به طور مثال برای دکوراسیون خانه های کوچک 60 متری باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

رنگ

یکی از فاکتورهای مهم برای طراحی دکوراسیون خانه ۶۰ متری در نظر گرفتن رنگ است.از انواع رنگ های روشن برای بزرگ تر دیده شدن فضا خانه های کوچک باید استفاده شود. برای این منظور برای تمام قسمت های منزل و وسایل مانند رنگ دیوارها، کاغذی دیواری، کفپوش، مبلمان، کابینت و پارکت باید رنگ های روشن انتخاب شود. (جهت خرید پارکت چوبی با بهترین قیمت، کلیک کنید.)

آشپزخانه های اپن

معمولا آشپزخانه در دکوراسیون خانه های 60 متری نسبت به بقیه‌ی قسمت های خانه اندازه ای کوچک تری دارد؛ بنابرین برای جلوگیری از بی نظمی در آشپزخانه باید از شلوغی آشپزخانه جلوگیری شود و اجسام دکوراتیو اضافی حذف گردد. در طراحی دکوراسیون آشپزخانه، خانه های 60 متری به جای دیوار باید از اپن استفاده شود. همچنین از کابینت آشپزخانه مدل جزیره می‌توانید استفاده کنید تا مرزی بین پذیرایی و فضای آشپزخانه دیده نشود.

استفاده از ارتفاع

یکی از بهترین روش ها برای طراحی دکوراسیون خانه 60 متری، این است که از ارتفاع بهترین استفاده شود. به عنوان نمونه، طراحی محل تخت خواب که بالاتر از سطح زمین باشد، استفاده از تخت های دو طبقه و تعبیه کمدهای دیواری که تا سقف هستند نمونه های از روش های استفاده بهینه از ارتفاع محسوب می‌شوند. همچنین برای انتخاب رنگ کمد دیواری اتاق خواب هم می‌توانید این مقاله را بخوانید.

دکوراسیون دیواری یا آویزان

این که منزل کوچکی دارید، دلیل نمی‌شود که از تزئینات و اکسسوری های ضروری خودداری کنید. استفاده از چراغ های تزئینی که روی دیوار قرار می‌گیرند، استفاده از گلدان های آویزان و استفاده از شلف های تزئینی برای چیدن لوازم دکوری نمونه های از روش های استفاده از تزئینات و اکسسوری ها در منازل کوچک هستند.

استفاده از مبل های با پایه های بلند و باریک در طراحی دکوراسیون خانه های ۶۰ متری یکی دیگر از نکاتی است که باید به آن توجه شود؛ چون باعث بزرگتر دیده شدن فضا می‌شود و هر چه پایه های مبل باریک تر و بزرگ تر باشند، محیط خانه بزرگ تر دیده خواهد شد.

دکوراسیون خانه های کوچک 60 متری

ایده برای دکوراسیون خانه های کوچک


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست