کابینت ملامینه چیست؟ | کابینت ملامینه بهتر است یا ام دی اف؟

کابینت ملامینه

آشپزخانه ها قلب تپنده منازل ما هستند؛ یکی از ارکان مهمی که در زیبایی و کاربردی بودن آشپزخانه از اهمیت ویژه ای برخوردار است کابینت های آشپزخانه می‌باشد. اگر قصد بازسازی خانه و کابینت بندی آشپزخانه خود را داشته باشید احتمالا به انواع کابینت ملامینه و ام دی اف و… فکر کرده‌اید. امروزه کابینت ملامینه به علت قیمت مقرون به صرفه تری که نسبت به سایر انواع کابینت دارد و همچنین زیبایی و تنوع رنگ بندی کابینت ملامینه و… مورد توجه افراد بسیار زیادی قرار گرفته است. به همین دلیل قصد داریم در این مطلب به مهم ترین نکات راجع به کابینت ملامینه و مزایا و معایب آن بپردازیم پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

کابینت ملامینه چیست؟

در واقع کابینت های ملامینه انواعی از کابینت های ام دی افی هستند که دارای روکشی از جنس مواد ملامینه می‌باشند. ملامینه ترکیبی از چسب و رزین و کاغذ و خرده های چوب است که توسط نوعی کاغذ ضد آب و همچنین رزین پوشیده شده‌اند. این نوع کابینت به دلیل تنوع و زیبایی ظاهری آن جزو کابینت های مدرنی محسوب می‌شود که امروزه در لیست انتخابی افراد بسیاری قرار دارد.

از مزایای این نوع کابینت می‌توان به تطابق رنگ بندی کابینت ملامینه مطابق با هر نوع سلیقه ای اشاره نمود. از طرفی کابینت های ملامینه دارای مقاومت بسیار مناسبی نسبت به رطوبت و گرما و حرارت هستند و به همین دلیل علاوه بر دکوراسیون آشپزخانه برای ساخت انواع پارتیشن و کمد و… نیز مورد استقبال ویژه ای واقع شده است.

جهت کسب اطلاع از قیمت کابینت آشپزخانه و مشاهده انواع مدل ها، کلیک کنید.

 

انواع کابینت ملامینه

به طور کلی سه مدل کابینت ملامینه در بازار موجود است که هر کدام دارای مزایا و معایب ویژه ای هستند که در ذیل به مهم ترین آنها اشاره خواهد شد.

 

  • کابینت ملامینه براق

همان طور که از نام این مدل مشخص است این دسته از کابینت ها دارای ظاهری براق و دلربا بوده و سبب مدرن شدن بسیار بیشتر دکوراسیون داخلی آشپزخانه شما خواهد شد. این مدل کابینت برای آشپزخانه هایی با نورگیر کم یا بدون پنجره گزینه ایده آلی به شمار می‌آیند. چرا که به دلیل انعکاس نور بیشتر از سطح این دسته کابینت ها فضای آشپزخانه روشن تر دیده خواهد شد. به علاوه اینکه کابینت ملامینه براق سبب بزرگتر دیده شدن فضای آشپزخانه های کوچک خواهد شد.

از معایب کابینت ملامینه براق می‌توان به مقاومت ضعیف آن در برابر خط و خش و ضربه اشاره نمود. اگر بخواهیم کابینت ملامینه براق را با هایگلاس مقایسه کنیم میزان درخشش سطح کابینت ملامینه براق کمتر از هایگلاس است. همچنین ضخامت آن نیز باریکتر از هایگلاس می‌باشد. (ایده هایی برای انتخاب راحت تر کابینت ام دی اف سفید !)

 

 

کابینت ملامینه براق

 

 

  • کابینت ملامینه مات

کابینت ملامینه مات بر خلاف سایر مدل ها، دسته ای از کابینت های ملامینه وجود دارند که دارای سطوحی بسیار مات بوده و نمی‌توانند نور خورشید را به خوبی منعکس کنند و حسن استفاده از آنها این است که کثیف شدن یا خط و خش ظاهری آنها کمتر قابل مشاهده است. این نوع کابینت در سطح متوسطی قرار داشته و در طراحی آشپزخانه های مدرن و بسیار لوکس کاربردی ندارد. ( برای آشنایی با انواع صفحه روی کابینت کلیک کنید. )

 

کابینت ملامینه مات

 

  • کابینت ملامینه کتان

این نوع کابینت ملامینه نیز دارای سطحی زبر و بافت مانند است و مقاومت آنها نسبت به انواع براق بسیار بیشتر است. همچنین دارای مقاومت زیادی در برابر لکه و چربی داخل آشپزخانه و خط و خش است.

جزیره آشپزخانه چیست؟ برای آشنایی با انواع آن میتوانید این مقاله را مطالعه کنید.

 

مزایای مدل کابینت ملامینه چیست؟

کابینت های ملامینه دارای مزایای بسیار زیادی هستند که سبب تمایل افراد به انتخاب آن در طراحی اشپزخانه خود می‌گردد. از آن جمله می‌توان به:

ماندگاری بالا: ترکیبات موجود در کابینت ملامینه سبب افزایش مقاومت انها در برابر چربی و رطوبت و دمای بالای آشپزخانه می‌شود. از طرفی این دسته از کابینت ها نسبت به چوب معمولی دارای مقاومت و ماندگاری بالاتری نسبت به چوب طبیعی هستند.

سهولت نظافت: اگر وقت زیادی برای نظافت و تمیز کردن کابینت های خود ندارید به شما پیشنهاد می‌کنیم از این نوع برای طراحی کابینت های آشپزخانه ی خود استفاده نمایید. روکش کاغذی و رزین بخش خارجی کابینتهای ملامینه باعث آسانتر شدن نظافت انها می‌شود. تنوع رنگ بندی در این نوع کابینت ها سبب انطباق آن با هر سلیقه و دکوراسیونی خواهد شد. (برای انتخاب رنگ کمد اتاق خواب هم می‌توانید مقالات دیگر را بخوانید.)

قیمت مقرون به صرفه: اگر به دنبال کابینتی با کیفیت فوق العاده و قیمت مناسب هستید، اما بودجه محدودی دارید کابینت ملامینه انتخاب خوبی برای شماست.

 

حتما بخوانید: انواع کابینت رومی

 

معایب کابینت ملامینه

کابینت ملامینه دارای وزن بسیار بیشتری نسبت به سایر کابینت ها می‌باشد. بنابراین نیاز است که از مفاصل کشویی بسیار قوی تری در مقایسه با انواع دیگر کابینت استفاده گردد. همچنین نیاز است که جهت ممانعت از سقوط کابینت ها و آسیب به طراحی آنها از براکتی متناسب با وزن زیاد کابینت ملامینه استفاده کنید.

نیاز است که کابینت ملامینه توسط افراد متخصصی نصب شود که کاملا با ساختار این نوع کابینتها آشنایی کامل داشته باشند در غیر این صورت احتمال متلاشی شدن این نوع کابینت ها بسیار زیاد خواهد بود.

این دسته از کابینتها دارای رزین و کاغذ در سطح خارجی خود هستند که به لایه از بافت چوبی متصل شده است. اگر به کابینت ملامینه ضربات سختی وارد شود ملامین سطح ان در نتیجه ضربات سنگین ترک خورده و سبب نامتناسب شدن ظاهر کابینت خواهد شد.

نیاز به مراقبت دارد. چرا که در صورت ایجاد ترک یا خراش در لایه ملامینه، مغزی ملامینه رطوبت و آب موجود در محیط آشپزخانه را جذب کرده و متورم می‌شود و در طولانی مدت سبب پوسیدگی آن خواهد شد. نمی‌توان آن را در نزدیکی سینک نصب کرد. چرا که در صورت خیس شدن آن کپک زده و دارای بوی بسیار نامطبوعی خواهد شد.

 

معایب کابینت ملامینه

 

جهت خرید پارکت چوبی با مناسب ترین قیمت، کلیک کنید.

 

کابینت ملامینه بهتر است یا ام دی اف؟

هر دو نوع کابینت دارای مزایا و معایبی است که در این مطلب به ان اشاره شد. میزان بودجه، فضای در دسترس آشپزخانه و ماندگاری و… از مهم ترین تفاوت های این دو نوع کابینت است که در انتخاب افراد تاثیر بسیار زیادی دارد. از دیگر تفاوت های مهم بین کابینت ملامینه و ام دی اف میزان تراکم بالاتر کابینت ملامینه است. از طرفی مقاومت نسبت به رطوبت ورقه های ملامینه روی کابینت های ملامینه، بسیار بیشتر است.

اما نکته ای که بسیار اهمیت دارد این است که مقاومت کابینت ملامینه زیاد است و این امر صدق می‌کند که لایه رزین و کاغذی خارجی ملامین دچار ترک یا شکستگی نشده باشد چرا که در صورت رسیدن رطوبت به سرعت لایه های زیرین متورم شده و موجب بروز کپک و بوی زننده خواهد شد.

جهت آشنایی با سبک کلاسیک و انواع مدل های جدید این سبک، کلیک کنید.

 

تفاوت کابینت ملامینه و هایگلاس

کابینت آشپزخانه هایگلاس دارای قیمت بیشتری نسبت به انواع کابینت های ملامینه هستند. پلکسی گلس یکی از مهم ترین ترکیبات در ساختار کابینت های های گلاس است که موجب براقیت بسیار بیشتر آنها نسبت به کابینت های ملامینه می‌شود.

 

حتما بخوانید: تميز كردن پاركت چوبي

 

کلام اخر

در این مطلب به معرفی یکی از مقرون به صرفه ترین انواع کابینت ام دی اف اشاره شد. کابینت های ملامینه برای آشپزخانه های بدون نورگیر یا آشپزخانه هایی با متراژ کوچک مناسب ترین گزینه هستند و باعث تلالو نور و خطای دید بیننده شده و فضای دل باز تری را برای او ایجاد می‌کند. اگر با چیدمان اصولی آشپزخانه آشنایی ندارید ما ایده هایی از چیدمان آشپزخانه برای شما جمع آوری کرده ایم.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/binawood/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420