سرامیک پرسلان چیست؟ + موارد استفاده از سنگ پرسلانی

سرامیک پرسلان

در خصوص پرسش به سوال سرامیک پرسلان چیست؟ این گونه می‌توان عنوان کرد، که نسل جدید سرامیک های پوششی که دارای ترکیبات متفاوت و خاصی است، سرامیک پرسلان نامیده می‌شود.

این سرامیک به لحاظ کیفیت در بالاترین درجه قرار دارد و حتی خواص فیزیکی سرامیک پرسلان در مقایسه با سرامیک های دیگر قطعا بیشتر می‌باشد، سرامیک پرسلان فصل جدیدی از زیبایی و هارمونی متفاوت را می‌تواند در محیط های مختلف به وجود بیاورد.

این سرامیک برخلاف تمامی باورها دارای میزان استحکام به مراتب بیشتری می‌باشد، این محصول دارای بافت کاملا متفاوتی است و حتی در موقعیت های مختلف می تواند اوج زیبایی را برای شما به وجود بیاورد، سرامیک پرسلان در حال حاضر بخش قابل توجهی از بازار فروش را به خود اختصاص داده است.

معنای پرسلان چیست؟

پرسلان در رده کاشی و سرامیک هایی با ظاهری یکنواخت، زیبا و چشمگیر قرار دارد، این سرامیک تحت شرایطی خاصی در گروه های تولیدی معتبر از ترکیب خاک رس، فلداسپات، گرانیت و سایر افزودنی های دیگر به وجود می‌آید، این سرامیک دارای نمونه های مختلفی است که تحت فرایندهای خاصی تولید می‌شود، به همین جهت در برابر فشار زیاد مقاومت کافی را از خود نشان می‌دهد.

این سرامیک بر اساس آخرین تکنولوژی روز دنیا طراحی و تولید شده است، همچنین این محصول در کارخانه های تولیدی در اثر ترکیب مواد اولیه با یکدیگر و سپس پرس آن ها به وجود می‌آيد، در مرحله آخر سرامیک پرسلان در کوره های مخصوص قرار داده می‌شود، تا خواص و رفتار فیزیکی سرامیک بهبود یابد.

اگر ذهن شما با پرسش چالش برانگیز سرامیک پرسلان چیست؟ مواجه شده است، در واقع این سرامیک به نوعی یکی از بهترین سرامیک های موجود در بازار شناخته می‌شود، که این محصول تمامی آن چیزی را که از زیبایی و کیفیت در ذهن شما نقش بسته است، را به واقعیت تبدیل می‌کند.

سرامیک پرسلان دارای بیشترین میزان از مقاومت در برابر فشار و تغییرات جوی می‌باشد، این محصول در هر مکانی زیبایی خاص و خیره کننده ای را به وجود می‌آورد، در حال حاضر به نوعی سرامیک های پرسلان نسل جدید کاشی های به روز و مدرن هستند.

این محصول دارای تراکم کافی می‌باشد و پس از پخت ظاهری یکنواخت و سفید پیدا می‌کند. و می‌تواند پاسخگوی نیاز جامعه امروزی در جهت تامین یک محصول با جنبه پوششی و مقاومت بالا می‌باشد، این سرامیک در حال حاضر جایگزین نمونه های قبلی موجود در بازار شده است.

معایب سرامیک پرسلان

تفاوت بین کاشی پرسلان و کاشی معمولی چیست؟

پس از پاسخ به پرسش کاشی پرسلان چیست؟ سوال بعدی که معمولا در ذهن افراد ایجاد می‌شود، تفاوت کاشی پرسلان با معمولی می‌باشد، کاشی پرسلان به لحاظ ساختاری و کیفیت تفاوت فاحشی با کاشی معمولی دارد و به همین جهت فروش بیشتر بازار را به خود اختصاص داده است، مزایای سرامیک پرسلان در مقایسه با کاشی معمولی بیشتر می‌باشد.

میزان جذب رطوبت و آب در کاشی پرسلان در حالت عادی فقط نیم درصد می‌باشد، در حالی که این مقدار در کاشی معمولی بیش از یک درصد است، کاشی پرسلان دارای ظاهری یکنواخت و خاص می‌باشد، در صورتی که کاشی معمولی دارای چنین ویژگی نیست. کاشی پرسلان در دماهای مختلف بین ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ درجه سانتی گراد پخته می‌شود، در نتیجه در برابر هرگونه عامل مخربی مقاومت کافی را از خود نشان می‌دهد.

در حالی که کاشی معمولی دارای چنین مقاومتی نمی‌باشد. پرسلان یک کاشی متراکم، ریز دانه و زیبا است، اما کاشی معمولی دارای بافت متفاوت تری می‌باشد. از نظر وزنی کاشی پرسلان سبک تر است، اما کاشی معمولا دارای وزن بیشتری می‌باشد. سطح کاشی پرسلان به گونه ای است، که آب از سطح آن جاری می‌شود و جذب بافت های داخلی نمی‌شود، اما کاشی معمولی دارای چنین ویژگی خاصی نمی‌باشد.

معایب سرامیک پرسلان در مقایسه با کاشی معمولی کمتر است و به همین جهت بیشتر در مکان های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. نصب راحت و آسان و همچنین زیبایی بی بدیل فقط بخشی از مزایای سرامیک پرسلان می‌باشد‌. کاشی پرسلان در مراحل مختلف همیشه تحت پوشش لعاب سطحی قرار می‌گیرد، در حالی که کاشی معمولی این چنین نیست. کاشی پرسلان در برابر تغییرات جوی مقاومت کافی را از خود نشان می‌دهد و به راحتی دچار ترک و شکستگی نمی‌شود، در صورتی که کاشی معمولی در برابر تغییرات دما بیش از حد مقاوم نیست.

اگر از آن دسته افرادی هستید که نمی‌خواهید از سرامیک یا کاشی استفاده کنید پیشنهاد ما خرید پارکت چوبی است، ممکن است افراد با توجه به سلیقه‌های متفاوتی که دارند از این مدل سبک‌ها برای برای کف پذیرایی یا آشپزخانه خود استفاده کنند، حال ممکن از پیش خودتان سوالی پیش آید که تفاوت پارکت و لمینت در چیست؟ در این مقاله مفصل درباره آن توضیح داده‌ایم.

کاشی پرسلان

استفاده های سنگ پرسلانی

با کمی دقت به راحتی متوجه می‌شوید که مزایای سرامیک پرسلان در مقایسه با سال های گذشته بسیار افزایش یافته است، امروزه از این نوع سنگ های با کیفیت و جدید در بخش های مختلف استفاده می‌شود و همچنین زیبایی خیره کننده ای که ظاهر محصول دارد، استفاده از آن را در بخش های مختلف افزایش داده است، برخی از استفاده های رایج از این سنگ شامل موارد ذیل هستند:

  • این سنگ در رنگ ها و طرح های گوناگون در حمام و سرویس بهداشتی به کار گرفته می‌شود، چون در چنین محیط هایی علاوه بر زیبایی خاص کیفیت خود را همیشه حفظ می‌کند.
  • استفاده از سنگ های پرسلان به عنوان یک پوشش برای قسمت کف در حال حاضر بیشتر از هر زمانی افزایش یافته است، چون این پوشش در هر محیطی جذابیت خاصی را ایجاد می‌کند.
  • برخی از سرامیک های پرسلان به سبب مقاومت بیشتر در نماهای ساختمانی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند، همچنین زیبایی که نمای ساختمان شما در انتها به دست می‌آورد، خاص و بی بدیل می‌باشد.
  • شما از نمونه های جدید این محصول برای تزئین قسمت پیشخوان منزل خود نیز می‌توانید استفاده کنید، همچنین برای قسمت راهرو نیز می تواند گزینه ای مناسب باشد، مزایای سرامیک پرسلان ضامن کاربرد گسترده این محصول است.
  • برای پوشش دهی پله ها نیز می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد، همچنین در قسمت آشپزخانه نیز محیط کلی را دلباز می‌کند.
  • برخی از سینک های ظرفشویی امروزی از سرامیک پرسلان تولید شده اند، که زیبایی آن ها غیر قابل وصف می‌باشد، این محصول در محیط های اداری و تجاری نیز می‌تواند استفاده شود، معایب آن به قدری محدود است، که فقط ویژگی های مثبت محصول مورد توجه قرار می‌گیرد.

کاشی پرسلان

مزایا و معایب سرامیک پرسلان

بررسی های مختلفی به صورت تخصصی روی این محصول صورت گرفته است و نتایج اخیر ثابت می‌کند، که معایب سرامیک پرسلان فقط شامل موارد محدودی می‌شود.

  1. از برتری های سرامیک پرسلان می‌توان به عمر مفید بسیار بالای این محصول اشاره کرد، که به راحتی دچار خط و خش نمی‌شود و همچنین محصول حالت لیزی ندارد.
  2. در صورت کثیفی این سرامیک شما به کمک روش های مختلف می‌توانید آن را شستشو دهید، تمیزی آسان و همچنین عدم نفوذ لکه ها و کثیفی ها به بافت های داخلی از برتری های این نوع سرامیک به شمار می‌آید.
  3. در برابر ساییدگی و نور خورشید بیشترین میزان از مقاومت را از خود نشان می‌دهد، با گذشت زمان دچار تغییر رنگ نمی‌شود، همچنین در رده نمونه هایی قرار دارد، که به راحتی در طبیعت تجزیه می‌شود‌.
  4. در حالی که سایر سرامیک های موجود در بازار تا سال ها در طبیعت باقی می‌مانند، این سرامیک از دوام بسیار بالایی برخوردار می‌باشد.
  5. قیمت بسیار مناسب و اقتصادی
  6. این سرامیک از مواد اولیه بهبود یافته ای تولید شده است، به همین جهت خواص فیزیکی محصول متفاوت می‌باشد، این سرامیک در ابعاد مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شود، شما بر اساس نیاز خود می‌توانید بهترین اندازه را جهت خرید و ثبت سفارش انتخاب کنید.
  7. از محدودیت های سرامیک پرسلان که در حال حاضر بیشتر مورد توجه قرار گرفته می‌توان به نگهداری دشوار دوغاب این سرامیک اشاره کرد، دوغاب در واقعی ترکیبی است، که جهت آب بندی سرامیک ها در لایه های میانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، که باید با دقت بسیار بالایی نگهداری شود. در غیر این صورت با افت کیفیت روبرو خواهید شد.
  8. از دیگر محدودیت های این سرامیک عدم وجود استانداردی جامع است، هم اکنون هیچ گونه استاندارد جامع و کلی جهت این محصول در نظر نگرفته شده است، که بر اساس و مبنای آن استانداردهای کلی تعیین شود.
  9. ملاحظات خاصی حین نصب این سرامیک باید رعایت شود، چون در غیر این صورت محصول ویژگی های ساختاری و کیفیتی خود را از دست می‌دهد‌. معایب سرامیک پرسلان فقط شامل چند مورد جزئی است، در حالی که سایر کاشی و سرامیک های معمولی دارای معایب و محدودیت های بیشتری هستند.

کاربرد سرامیک پرسلان

کاشی‌های پرسلان به عنوان یکی از کاشی‌های با کیفیت بالا و ویژگی‌های خاص شناخته می‌شوند و برای مصارف مختلف در طراحی و تزئین داخلی و خارجی استفاده می‌شوند. در زیر، برخی از کاربردهای رایج کاشی‌های پرسلان آورده شده‌اند:

  • کف و دیوار حمام و آشپزخانه
  • سطوح فضاهای داخلی
  • زینت‌پذیری دیوار و کف
  • کانترتاپ و میز
  • پروژه‌های خارجی
  • فضاهای تجاری

کاشی‌های پرسلان به دلیل زیبایی، مقاومت، تنوع در طرح و رنگ و نگهداری آسان، انتخاب محبوبی در طراحی و تزئین انواع فضاها محسوب می‌شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست