همه چیز در مورد پارکت و لمینت + تفاوت پارکت و لمینت

تفاوت پارکت و لمینت

در حال حاضر یکی از عناصر مهم در قسمت داخلی هر ساختمان مسکونی و تجاری ایجاد یک پوشش باکیفیت و با ظاهری جذاب و مدرن می‌باشد چون این نوع از پوشش ها علاوه بر بهبود دکوراسیون و معماری داخلی عاملی موثر در تغییر هارمونی هر مکانی به شمار می‌آیند. امروزه تنوع گسترده ای از کفپوش های مختلف در بازار وجود دارند که شما مطابق با سلیقه، نیاز و بودجه خود می‌توانید نمونه مناسب را جهت خرید انتخاب کنید. دو نمونه پرفروش بازار که از لحاظ ظاهری و کیفیت از جایگاه ویژه ای برخوردار می‌باشند پارکت و لمینت هستند، این دو محصول از نظر ساختار ظاهری و متریال به کار رفته تفاوت بسیار زیادی با یکدیگر دارند. پارکت یا لمینت می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای پوشش قسمت کف مکان های مختلف باشد و همچنین پارکت یا لمینت می‌تواند اوج زیبایی در عین سادگی تحت هر شرایطی در محیط های سربسته مختلف را برای شما ایجاد کند. اگر به دنبال بهره گیری از عناصر جدید جهت بهبود دکوراسیون داخلی هستید این دو محصول گزینه بسیار مناسبی به شمار می‌آیند.

 

پارکت چیست؟

 

کفپوش پارکت

 

در سال های اخیر یکی از محصولات پرفروش که جهت ایجاد یک پوشش یکدست، مقاوم و همچنین زیبا در قسمت کف مورد استفاده قرار می‌گیرد پارکت چوبی است. امروزه و حتی در سال های گذشته به سبب وفور بودن چوب طبیعی اغلب نمونه های موجود در بازار از چوب طبیعی طراحی و تولید شده و در حال حاضر در کنار چوب از متریال بهبود یافته ای که از میزان استحکام و مقاومت بیشتری برخوردار هستند، استفاده می‌شود. پارکت بافت یکدست و همواری داشته و شما در هر نقطه از منزل خود می‌توانید از آن استفاده کنید. همچنین از عمده تفاوت پارکت و لمینت شکل ظاهری می‌باشد، پارکت تنوع رنگ بسیار گسترده ای داشته و شما در هر رنگی که دوست داشته باشید می‌توانید آن را خریداری و نصب کنید.

عامل اصلی تفاوت پارکت و لمینت در متریال به کار رفته و طراحی هر یک از نمونه ها می‌باشد، پارکت به صورت یکپارچه و نر و ماده روی قسمت کف نصب می‌شود و راحتی نصب و همچنین عایق در برابر سرما و گرما از ویژگی های بارز پارکت های امروزی به شمار می‌آید و همچنین در محیط منزل باید ایجاد یک انرژی مثبت شده و عامل موثری در فنگ شویی منازل شمرده می‌شود. عمده محبوبیت پارکت قیمت مناسب، تنوع گسترده در رنگ و طرح و قابلیت اجرا در موقعیت های مکانی مختلف می‌باشد. فرق پارکت و لمینت کاملا فاحش می‌باشد و شما به عنوان خریدار این نکته را باید همیشه مد نظر بگیرید، هنگام چیدمان کابینت ها در آشپزخانه می‌توانید از رنگ هایی استفاده کنید که نمونه های مشابه آن رنگ در پارکت ها وجود دارد و با ایجاد این هماهنگی قطعا آشپزخانه شما مدرن و یکپارچه تر به نظر خواهد رسید.

 

 

لمینت چیست؟

 

کفپوش لمینت

 

از دیگر محصولات پرفروش بازار که در حوزه پوشش کف همیشه نقش موثر خود را به درستی ایفا کرده است لمینت می‌باشد، این محصول از نظر متریال به کار رفته با پارکت تفاوت بسیار زیادی دارد و همچنین از ویژگی های بارز این محصول می‌توان به چند لایه بودن آن اشاره کرد که همین ویژگی باعث مقاومت بیشتر این کفپوش در برابر رطوبت و سایر عوامل مخرب محیطی می‌شود و همچنین لمینت قیمت مقرون به صرفه ای داشته و شما به راحتی می‌توانید آن را تهیه کنید. این محصول از ضخامت قابل توجهی برخوردار بوده و به عنوان یک لایه محافظ بین کف و سطح قرار می‌گیرد و همچنین طیف رنگی گسترده محصول این اختیار را برای شما ایجاد می‌کند، که مطابق با دکوراسیون داخلی منزل و یا محل کار خود نمونه را انتخاب کنید. قیمت ایده آل، طراحی و نصب راحت و برش پذیری آسان از ویژگی های این نوع از لمینت های پرفروش به شمار می‌آید.

اغلب لمینت ها دارای طرح چوب بوده و به همین جهت بیشتر محبوب واقع می‌شوند و در عین این که دارای طرح چوبی هستند از متریال متفاوتی ساخته شده اند، به عنوان مثال شما عناصر مختلف موجود در خانه خود را نظیر چیدمان کابینت ها در آشپزخانه را می‌توانید با رنگ و طرح لمینت خود ست کرده و یک هارمونی متفاوت و مختص به خود را ایجاد کنید با چیدمان کابینت در آشپزخانه و رعایت جزئیات ریز نظیر استفاده از لمینت مناسب برای کفپوش شما می‌توانید اوج خلاقیت خود را در منزل نشان دهید. فرق پارکت و لمینت برای کسانی که فقط به خاطر جنبه پوششی این دو محصول را خریداری می‌کنند، از اهمیت خاصی برخوردار نمی‌باشد‌.

 

حتما بخوانید: پرگولا چیست؟

تفاوت پارکت و لمینت

 

فرق پارکت و لمینت

 

از عمده دغدغه های اصلی افرادی که قصد خرید یک کفپوش مناسب برای منزل و یا محل کار خود را دارند تفاوت پارکت و لمینت می‌باشد، اگر به صورت دقیق تر بخواهیم این دو محصول را بررسی کنیم، قطعا متوجه تفاوت پارکت و لمینت می‌شویم و در پاسخ سوال لمینت بهتره یا پارکت باید گفت: انتخاب هر یک از این دو نوع کفپوش کاملا بر عهده خریدار و نیاز او می‌باشد، اما اگر بحث بر سر کیفیت لمینت بهتره یا پارکت می‌باشد باید پاسخ داد هر دو از میزان کیفیت متفاوتی در شرایط مختلف برخوردار هستند. از عمده تفاوت پارکت و لمینت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • متریال به کار رفته در پارکت اغلب از چوب طبیعی و سایر مواد دیگر می‌باشد، در صورتی که لمینت بر پایه و اساس مواد بهبود یافته مصنوعی و جایگزین ساخته شده است.
  • پارکت حالت یکپارچه و همچنین یک لایه ای داشته، در صورتی که لمینت از لایه های مختلف و مجزایی تشکیل شده است، که هر یک از این لایه ها در موقعیت های مختلف عملکرد گوناگونی را از خود نشان می‌دهند.
  • طول عمر پارکت در موقعیت های مختلف کمی بیشتر از لمینت می‌باشد، البته این تخمین کاملا قطعی نبوده و گاهی اوقات بر اثر عوامل مختلف می‌تواند طول عمر پارکت کاهش پیدا کند، فرق پارکت با لمینت از نظر طول عمر وابسته به نگهداری شما می‌باشد.
  • لمینت از نظر قیمت ارزان تر بوده و شما به راحتی می‌توانید هنگام چیدمان کابینت در آشپزخانه از این محصول برای قسمت کف استفاده کنید و با یک تیر چند نشان بزنید، همچنین قیمت پارکت کمی گران تر است.
  • نحوه نگهداری و تمیز کردن پارکت در اثر آب و رطوبت باعث پریدن رنگ، خم شدن و باد کردن آن قسمت می‌شود. در صورتی که لمینت به سبب این که در برابر نفوذ آب و رطوبت از خود مقاومت بیشتری نشان می‌دهد، راحت تر است.

 

فرق پارکت و لمینت در نصب

 

فرق پارکت و لمینت در نصب

 

یکی از مسئله های مهم برای خریداران اصلی این دو محصول نحوه نصب آن روی قسمت کف می‌باشد و برای برخی از خریداران عدم بهم ریختگی فضا هنگام نصب و همچنین صرفه جویی در عنصر زمان از اهمیت ویژه ای برخوردار می‌باشد، در پاسخ این سوال باید گفت: عمده فرق پارکت و لمینت در نحوه نصب و اجرا در مکان های مختلف می‌باشد، این دو محصول بر روی کف های سرامیک شده مثل کاشی پرسلان، موزائیک شده و حتی بتنی قابل اجرا می‌باشند، اما پارکت به نسبت لمینت چون از چوب ساخته شده است، برش پذیری سخت تری دارد. در صورتی که لمینت را به راحتی در هر شکلی می‌توان برش داد و همچنین اگر از نظر مدت زمان نصب هر دو محصول را بخواهیم بررسی کنیم پارکت به مدت زمان بیشتری جهت نصب احتیاج دارد و لمینت در بازه زمانی کوتاه تری در هر محیطی قابل اجرا می‌باشد.

شما به عنوان کسی که قصد نصب پارکت یا لمینت را برای محیط های مختلف دارید باید توجه کنید که لمینت نصب آسان تری داشته و پارکت به سبب مقاومت و استحکام بیشتر برش پذیری کمتری دارد، همچنین مدت زمان اجرا پارکت کمی بیشتر از لمینت می‌باشد و هر دو محصول فقط توسط نصاب های ماهر در این زمینه قابل اجرا هستند و در برخی از مکان ها به سبب وجود رطوبت به هیچ عنوان استفاده از پارکت امکان پذیر نیست. در صورتی که لمینت دارای چنین ویژگی نمی‌باشد. هنگام چیدمان کابینت ها در آشپزخانه هیچ گونه منعی جهت نصب این دو محصول وجود ندارد.

نتیجه گیری

بهره گیری از لمینت و پارکت در قسمت کف جهت زیبایی بیشتر و همچنین ایجاد یک پوشش متفاوت وابسته به نظر شخصی خریدار، میزان بودجه در نظر گرفته شده و مدت زمانی که شما جهت نصب کف پوش خود اختصاص داده اید بستگی دارد، هر دو محصول از نظر کیفیت بی رقیب هستند. اما در سایر پارامترهای مختلف تفاوت فاحشی با یکدیگر دارند، که انتخاب نمونه مناسب به نظر شخصی شما خریدار عزیز وابسته است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست