بررسی چیستی سنگ کورین + آشنایی کامل با مزایا و معایب

سنگ کورین

نسل جدید سنگ های مصنوعی که بر اساس تکنولوژی روز دنیا طراحی و تولید شده اند، دسنگ کورین می‌باشد. این سنگ از بهترین متریال موجود در بازار طراحی و ساخته شده و در حوزه های مختلف به کار گرفته می‌شود، سنگ کورین آشپزخانه به لحاظ کیفیت در مقایسه با دیگر سنگ های موجود در بازارهای داخلی در پله اول قرار دارد و همچنین سهم قابل توجهی از بازار فروش را به خود اختصاص داده است.

سنگ کورین آشپزخانه در سال های اخیر به اوج محبوبیت خود رسیده و حتی بیشتر در انواع کابینت آشپزخانه جدید مورد استفاده قرار می‌گیرد. معایب این سنگ در مقایسه با سایر نمونه های مشابه به مراتب کمتر است و به همین علت تقاضا برای خرید این محصول در بازار بیشتر می‌باشد، در حالی که ویژگی های این محصول نامحدود می‌باشد، فصل جدیدی از زیبایی به کمک این محصول سنگی مصنوعی در کابینت سازی می‌توانید تجربه کنید و حتی روزانه میزان خرید و فروش این محصول در بازارهای داخلی و خارجی چند برابر افزایش پیدا می‌کند.

کورین چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

سنگ کورین در رده سنگ های مصنوعی قرار دارد، که طی فرایند خاصی از متریال بهبود یافته تولید می‌شود، برای اولین بار توسط کمپانی دوپون طراحی و به بازار عرضه شد و از بهترین متریال جهانی تولید شده است، تا به نسبت نمونه های قبلی ویژگی های منحصر به فرد و شگفت انگیزی داشته باشد، سنگ کورین در اصطلاح عامیانه یک سنگ با استحکام بیشتر و همچنین طرح های خاص و جذاب شناخته می‌شود. این سنگ عمدتا از ترکیب پلیمر اکریلیک، آلومینیوم هیدروکسید، بوکسیت سنگ معدن و سایر افزودنی های دیگر به وجود می‌آید. تمامی این ترکیبات به صورت جزء به جزء اضافه می‌شوند، تا محصول نهایی بی نقص و با کیفیت باشد.

نام این سنگ در واقع برگرفته شده از مخترع این محصول می‌باشد. سنگ کورین به واسطه ویژگی های بی شماری که دارد، در حال حاضر مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفته است، این سنگ از استحکام بسیار بالایی در برابر ضربه برخوردار می‌باشد و به راحتی کیفیت خود را از دست نمی‌دهد، سنگ کورین در برابر نفوذ رطوبت مقاومت کافی را از خود نشان داد و احتمال نفوذ آب و رطوبت به بخش های داخلی این سنگ عملا غیر ممکن می‌باشد. چون این سنگ از دسته ای از مواد و متریال خاص تولید شده است، که باعث کاهش نفوذ رطوبت می‌شود، این سنگ در برابر تغییرات دما مقاوم است و به راحتی با گذشت زمان شکل آن تغییر پیدا نمی‌کند.

کیفیت این محصول مثال زدنی است و حتی از طول عمر کاملا بالایی برخوردار می‌باشد. از دیگر مزایای سنگ کورین وزن بسیار کم و نصب سریع و راحت آن می‌باشد، که همیشه در بخش های مختلف ساختمانی نظیر ساخت کابینت به کار گرفته می‌شود، اصلی ترین مزایای سنگ کورین شامل نصب سریع و آسان و عدم لکه گیری این سنگ در برابر عوامل مختلف می‌باشد، سنگ کورین آشپزخانه در صورت مراقبت صحیح و اصولی طول عمر بیشتری قطعا خواهد داشت.

مزایای سنگ کورین

مزایای سنگ کورین برای استفاده در کابینت ها

سنگ کورین در دسته سنگ های مصنوعی ضد آب قرار دارد و به همین علت در کابینت سازی در قسمت هایی که در اطراف سینک قرار دارند، از این محصول استفاده می‌کنند. یک محصول کاملا آنتی باکتریال می‌باشد، در واقع شما به کمک بهره گیری از این سنگ گامی موثر در سلامت جسمی خود قطعا برداشته و احتمال بروز هرگونه عوامل بیماری زایی را در آشپزخانه به صفر می‌رسانید.

بافت آن به گونه ای است، که باکتری ها، ویروس و سایر عوامل بیماری زا امکان نفوذ در آن را ندارند، در نتیجه سطح سنگ کورین شما همیشه استرلیزه و آنتی باکتریال خواهد بود، این محصول به صورت یکپارچه بوده و هیچ گونه درز و بریدگی در قسمت های مختلف آن وجود ندارند. در نتیجه زیبایی خاص و متفاوتی در قسمت اصلی کابینت های شما به وجود می‌آورد. قیمت آن به هیچ عنوان با سایر سنگ های طبیعی قابل مقایسه نیست، این سنگ از وزن بسیار کمی برخوردار می‌باشد و در نتیجه فشار بسیار زیادی به کابینت های شما وارد نمی‌کند، سنگ کورین در برابر تغییرات دمایی مقاومت کافی را از خود نشان می‌دهد و تا دمای ۱۰۰ درجه سانتی گراد را می‌تواند تحمل کند، به همین علت انتخاب اغلب مشتریان این محصول تکمیلی می‌باشد.

به هیج عنوان در اثر برخورد با مواد غذایی رنگی دچار مشکلات مختلفی اعم از تغییر رنگ نمی‌شود، تمامی لکه هایی که روی سطح این سنگ ایجاد می‌شوند، به راحتی قابل پاک شدن هستند و با ساده ترین شوینده ها نیز طی چند حرکت ساده می‌توانید هرگونه لکه ای را از بین ببرید. از دیگر مزایای سنگ کورین طراحی استاندارد و منحصر به فرد محصول است.

معایب سنگ کورین

نقاط ضعف استفاده از سنگ مصنوعی کورین

بررسی های مختلفی به صورت تخصصی در خصوص نقاط ضعف این محصول صورت گرفته است، داده های جدید این گونه عنوان می‌کند، که معایب سنگ کورین شامل چند مورد است، در حالی که سایر محصولات مشابه با قیمت بیشتر دارای معایب بیشتری هستند. از معایب سنگ کورین می‌توان به کاهش شفافیت نمونه های براق با گذشت زمان اشاره کرد، لکه های چرب و همچنین برخی از کثیفی ها باعث می‌شوند، که این سنگ به مرور زمان کیفیت و زیبایی خود را از دست دهد.

البته اگر شما مراقبت کافی داشته باشید، با این مشکل قطعا مواجه نمی‌شوید. از دیگر معایب سنگ کورین واکنش شیمیایی مواد اولیه این سنگ با برخی از شوینده های قوی می‌باشد، شما در انتخاب شوینده ای که برای پاک کردن آن انتخاب می‌کند، باید نهایت دقت را به خرج دهید.

در صورت استفاده از شوینده های شیمیایی و سفید کننده هایی با غلظت بالا کیفیت خود را از دست داده و بلافاصله دچار تغییر رنگ می‌شود. لازم به ذکر است، که اغلب تغییراتی که در اثر استفاده از شوینده های قوی به وجود می‌آیند، به راحتی قابل برطرف شدن نیستند و شما باید جهت خرید و نصب دوباره این سنگ آشپزخانه ای هزینه های مازاد پرداخت کنید.

از دیگر معایب این سنگ تغییر رنگ آن در اثر قرارگیری در معرض نور خورشید می‌باشد، اگر به طور مداوم اشعه های نور خورشید به سطح آن شما برخورد کند، باعث تغییر رنگ آن می‌شود. به طور کلی معایب سنگ کورین در مقایسه با ویژگی های متفاوت و منحصر به فرد آن بسیار جزئی است و به همین علت استفاده از این سنگ آشپزخانه در کابینت سازی توصیه می‌شود.

سنگ کورین آشپزخانه

کجاها از سنگ کورین در کابینت ها استفاده می‌شود؟

  • قسمت های مختلف کابینت مثل صفحه کابینت
  • به عنوان کانتر در آشپزخانه
  • به عنوان اپن کابینت های آشپزخانه ای
  • در کابینت های اطراف سینک ظرفشویی
  • شلف هایی که در قسمت خارجی کابینت
  • دیواره های کابینت هایی که در معرض رطوبت هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست