نکاتی که باید در رابطه با طراحی لابی بدانید!

طراحی لابی

یکی از مهم ترین قسمت های هر ساختمانی، لابی آن می‌باشد که به نوعی تعریف کننده نوع ساختمان و اهمیت آن می‌باشد. با توجه به این که لابی های امروزی به عنوان اولین قسمت مورد مشاهده در ورودی هر ساختمان به حساب می‌آیند، لذا طراحی های دقیق و اصولی آن ها می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و القای حس مورد نظر به بیننده ها داشته باشد.

طراحی لابی، موضوعی است که امروزه بحث های مختلفی در مورد آن وجود دارد و تکنیک های منحصر به فردی نیز به وجود آمده است که طراحان با استفاده از آن ها، نیاز های مختلف افراد برای دکوراسیون داخلی را برطرف می‌کنند. این نوع طراحی ها کاملا بستگی به نوع فعالیت و استفاده ای که از آن ساختمان می‌شود، بستگی دارد. به طور مثال، طراحی های مورد برای لابی در کافی شاپ ها کاملا متفاوت با لابی های مربوط به ساختمان های تجاری و غیره خواهد بود.

با توجه به اهمیتی که لابی و طراحی آن در دکوراسیون داخلی یک ساختمان دارد، نمی‌توان تاثیر آن را در رونق یک کسب و کار و همچنین تاثیر مثبت آن بر بیننده، نادیده گرفت. بر همین اساس در مقاله ی پیش رو به نکات مهمی برای طراحي لابي و همچنین ایده های مختلف برای آن می‌پردازیم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

 

مهم ترین اصول طراحی لابی

 

ایده برای طراحی لابی

ایده برای طراحی لابی

 

امروزه به دلیل تاثیر به سزایی که تبلیغات دارد، برای رونق گرفتن تمام کسب و کار ها، نیاز به روش های مختلفی برای معرفی کالا یا فعالیت مورد می‌باشد. طراحی لابی نیز از مهم ترین نکاتی است که در ساختمان ها به آن پرداخته می‌شود. در لابی هایی که امروزه طراحی می‌شوند، امکانات مختلفی برای آن ها در نظر گرفته شده است و اکثرا نیز دارای بخش های مختلفی می‌باشند که تمامی آن ها به نوعی با هم در ارتباط بوده و یک دیزاین کلی را به وجود می‌آورند، .

مهم ترین نکته در مورد طراحی هر نوع لابی، توجه به کاربری آن می‌باشد. این نکته به عنوان یک اصل کلی مطرح است. زیرا بر اساس نوع ساختمان و فعالیت های مختلفی که در آن انجام می‌شود، لابی های متناسب با همان هدف، طراحی و اجرا می‌شود. از حداقل امکاناتی که برای لابی های امروزی وجود دارد، می‌توان به قسمت نگهبانی، سرایداری، مبلمان انتظار و بسیاری از جزئیات دیگر اشاره کرد. این ها به عنوان امکانات اولیه و بدیهی در طراحی هر نوع لابی به حساب می‌آیند. البته این ها در مکان های مختلف می‌تواند دارای تفاوت هایی باشد. به طور مثال، طراحی لابی ساختمان با اجزای مختلف مربوط به طراحی لابی اداری کاملا متفاوت است.

جهت کسب اطلاع از قیمت و نحوه فروش ترمووود کلیک کنید.

 

ایده برای طراحی لابی

 

بر اساس نوع ساختمان و فعالیت آن، قسمت های مختلف دیگری نیز برای لابی در نظر گرفته می‌شود که شامل فضاهایی مخصوص صرف غذا، پذیرش، ملاقات های مختلف کاری و غیره می‌باشد. با توجه به این توضیحات می‌توان انتظار داشت که طراحی و چیدمان لابی ساختمان به عنوان مهم ترین رکن برای انجام فعالیت های مختلف و پیشبرد اهداف می‌باشد. به همین خاطر نیز، آن را قلب تپنده ی هر ساختمانی به شمار می‌آورند.

حفظ انسجام و یکپارچگی نیز از اصول مهمی است که در طراحی های مختلف لابی به آن پرداخته می‌شود. در این مورد، پیروی از یک سبک خاص و مورد نظر، می‌تواند نتیجه ای بسیار بهتر از اجرای سبک های مختلف در کنار هم داشت باشد. علاوه بر این ها، لابی باید تا جایی که امکان دارد از قسمت های اضافی تهی شود و فضا سازی ساده ای داشته باشد.

 

 

ایده های خلاقانه طراحی لابی

 

طراحي لابي

 

یکی از مهم ترین قسمت های مربوط به لابی و اجرای نما های مختلف آن، ایده برای طراحی لابی می‌باشد. در این مورد ایده های مختلفی وجود دارد که می‌توان بر اساس سلیقه و هدف مورد نظر، از طرح های خلاقانه و منحصر به فرد استفاده کرد. از مهم ترین نکات مورد توجه در طراحی قسمت های مختلف لابی، درب آن می‌باشد. درب لابی چوبی می‌تواند تاثیر بسیار قابل توجهی در جذابیت و نمای کلی لابی داشته باشد.

در ساختمان های ویلایی با طرح های کلاسیک، می‌توان از فرم ها و نما های دوار در قسمت های ورودی لابی استفاده کرد که توجه بیننده را به نوع معماری و سبک آن جلب می‌کند. همچنین در این نوع ساختمان ها، استفاده از لوستر های بزرگ نیز کاملا توصیه می‌شود.

از دیگر ایده هایی که می‌توان لابی ساختمان را بسیار زیبا و منحصر به فرد بکند، قرار دادن مبلمان مرکزی در لابی می‌باشد. علاوه بر این ها، نور پردازی و اجرای نورمخفی نیز تاثیر مثبتی در چشم نواز بودن طراحی مورد نظر خواهد داشت.

اگر نیاز دارید طراحی کابینت آشپزخانه منزل یا محل کارتان انجام شود در این مقاله به صورت کامل توضیح داده‌ایم(کلیک کنید).

 

 

نکات مهم طراحی لابی مدرن

 

طراحی لابی مدرن

طراحی لابی مدرن

 

لابی بخشی از ساختمان است که محل عبور و مرور همه ی ساکنین و افراد مختلف می‌باشد. به نوعی این قسمت از ساختمان به عنوان اولین قسمتی است که در نگاه بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت. به همین دلیل توجه به نکات ضروری برای طراحی آن، بیشتر از بخش های دیگر اهمیت دارد.

محکم بودن کفپوش ها از مهم ترین نکات در اجرای طرح های مختلف برای لابی ساختمان می‌باشد. استفاده از رنگ و طرح های مناسب برای لابی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مورد نیز نوع ساختمان نقش تعیین کننده ای در رنگ های مورد استفاده خواهد داشت. نور پردازی نیز از نکاتی است که همواره باید مورد توجه قرار گیرد. در این مورد، نورپردازی باید به گونه ای باشد که نه خیلی زننده و با نور بالا باشد؛ و نه این که نوررسانی کافی به فضای موجود کم باشد.

جهت کسب اطلاع از قیمت درب سرویس بهداشتی (با بالاترین کیفیت)، کلیک کنید.

 

نتیجه گیری

با توجه به نکاتی که در مورد طراحی و اجرای لابی مطرح کردیم، می‌توان ایده های مختلفی را متناسب با سلیقه و هدف مورد نظر اجرا نمود. اما مهم ترین نکته پیش از اجرای هر نوع طراحی، توجه به اصول اولیه و معیار های مورد نیاز برای اجرای هر سبک می‌باشد. با در نظر گرفتن و رعایت این اصول، می‌توان لابی های زیبا و خلاقانه ای را طراحی نمود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/binawood/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420