چوب لترون چیست؟ روکش لترون و روکش ملامینه چه با هم فرقی دارند؟

لترون

در سال های اخیر، روی آوردن به انواع چوب های فرآوری شده به جهت تولید محصولات چوبی، به بالاترین میزان خود رسیده است. چوب های فرآوری شده با عنوان نئوپان و ام دی اف، جایگاه بسیار بالایی در خط تولید محصولات چوبی دارا می‌‌باشند. هر کدام از چوب های مزبور، به تنهایی نمی‌تواند همانند چوب طبیعی، زیبایی را در تولید کالاهای چوبی خانگی و صنعتی ارائه نمایند. لذا برای این کار از روکش های چوبی فرآوری شده استفاده می‌‌شود که به عنوان یک روکش دائمی در سطح بیرونی چوب ام دی اف و نئوپان اعمال می‌‌شود. پاسخ سوالاتی مانند “چوب لترون چیست و چه کاربردی دارد” در این مطلب به صورت واضح ارائه می‌گردد.

لترون چیست؟

 

چوب لترون چیست

 

لترون به روکش چوب های فرآوری شده گفته می‌‌شود که می‌‌تواند برای چوب های صنعتی با درجه کیفی مختلف، سطحی براق، زیبا و مقاوم را اعمال نماید. چوب های فرآوری شده با کیفیت مختلف، می‌توانند از روکش لترون در خط تولید استفاده نمایند.

روکش چوبی که توسط دستگاه های تولیدی و صنعتی به ضخامت نازکی طراحی می‌‌شود، از چوب های فرآوری شده به تولید می‌رسند. چوب های فرآوری شده با بهره گیری از دستگاه های پیشرفته و استفاده از روش های نوین تولید، به شکل ورقه های نازک و متراکمی در می‌آیند که از رویه کاغذی و ملامینه در تولید آن ها بهره گرفته می‌‌شود.

 

حتما بخوانید: کابینت با روکش چوب

 

رویه کاغذی مورد نظر برای پوشش لترون، می‌‌تواند کاهش قیمت خرید را منجر گردد. چرا که کیفیت متوسط این محصول، هزینه تولید مناسبی را ارائه می‌‌کند که به طور مستقیم در قیمت فروش پوشش لترون تاثیر می‌گذارد.

پوشش لترون با رویه ملامینه، بهترین کیفیت را در بین سایر انواع لترون دارا می‌‌باشد. استفاده از رویه ملامینه برای اعمال در سطح پوشش لترون، مزایای این محصول را افزایش داده و منجر به افزایش جذب متقاضیان محصول می‌‌شود. ضد خش و ضد سایش بودن این رویه، استفاده از لترون را برای تولید انواع محصولات چوبی نظیر کابینت و کمد دیواری و همچنین سرویس چوبی منازل امکان پذیر می‌نماید.

 

مهمترین خصوصیات چوب لترون چیست؟

 

خصوصیات چوب لترون

 

چوب هایی که در نوع نئوپان و یا ام دی اف با روکش لترون به تولید می‌رسند، دارای مزایا و معایب متفاوتی هستند. در واقع کیفیت و کاربرد چوب های مزبور با استفاده از روکش لترون، می‌توانند از تغییرات نسبی برخوردار باشند.

چوب لترون با رویه کاغذی همواره در برابر رطوبت و حرارت مقاومت خوبی را دارا نمی‌باشد چرا که طبق عنوانی که دارد (کاغذی) می‌‌تواند تحت تاثیر رطوبت قرار گرفته و جذب رطوبت را به لایه های داخلی نئوپان و ام دی اف، امکان پذیر سازد. البته از نئوپان با روبه لترون کاغذی در ساخت محصولاتی دکوری و… استفاده می‌‌شود. بنابراین به کار بردن آن ها در ساخت محصولات مهم چوبی، امری غیر معقول می‌‌باشد.

نئوپان و ام دی افی که با لترون حاوی ملامینه پوشانده شده باشد، مقاومت بسیار خوبی در برابر رطوبت دارا است. ملامین ارائه شده به عنوان سطح پوششی لترون، کیفیت کاربردی محصول را افزایش می‌دهد. تراکم بالای ایجاد شده برای لترون موردنظر، محصول چوبی تولید شده را نیز در برابر صدمات فیزیکی به سطح چوب نظیر خراش و… ایمن می‌‌کند. با این حال برش کاری چوب مذکور در خط تولید محصولات چوبی، می‌‌تواند به سختی انجام بگیرد، اما با بهره گیری از دستگاه های برش چوب پیشرفته، این امر نیز به راحتی انجام می‌شود.

 

حتما بخوانید: کابینت ملامینه چیست ؟

 

تفاوت های روکش لترون و روکش ملامینه

 

لترون چیست

 

روکش لترون و روکش ملامینه، هر دو در کارخانجات تولیدی، به صورت پرسی روی چوب فرآوری شده، چسبانده می‌‌شوند. اما توجه به درجه کیفی آنان، برای تولید کنندگان اهمیت زیادی دارد. لذا روکش ملامینه به سبب داشتن کیفیتی عالی و ظاهری منحصر به فرد، صرفا برای چوب ام دی اف درجه‌ یک، مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما روکش لترون با توجه به اینکه درجه‌ کیفی پایین تری نسبت به روکش ملامینه دارد، می‌‌تواند برای انواع چوب های صنعتی، مورد استفاده قرار بگیرد.

براقیت سطح ظاهری روکش ملامینه در کنار تنوع رنگی بالای آن، میزان تقاضای بالایی را به وجود می‌آورد. توجه به قیمت فروش محصول نیز می‌‌تواند به عنوان تفاوت هر دو نوع روکش مورد بحث قرار بگیرد. قیمت فروش روکش ملامینه بالاتر از قیمت روکش لترون می‌‌باشد.

 

جهت اطلاع از قیمت پارکت ضد آب و ضد خش با شماره 02126763245 تماس بگیرید و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

نتیجه گیری

اطلاعات جمع آوری شده برای ارائه پاسخ به پرسش “لترون چیست و چه کاربردی دارد؟” برای متقاضیان مبتدی این محصولات نیز مهم می‌‌باشد. بنابراین در این مطلب شناخت ویژگی و کیفیت چوب و روکش لترون مورد بحث قرار گرفت تا خریدی عالی و درجه‌ یک توسط متقاضیان این محصول به انجام برسد. به کارگیری اطلاعات مزبور، می‌‌تواند خریدی با آگاهی کامل را به وجود بیاورد. انتخاب چوب فرآوری شده مناسب برای تولید کالاهای چوبی، امری است که با آگاهی و شناخت از انواع چوب و روکش های آنان، به انجام می‌رسد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/binawood/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420