مدل های کابینت سبک مینیمال + چه متریالی برای کابینت مینیمال مناسب است؟

کابینت مینیمال آشپزخانه

کابینت مینیمال یک سبک طراحی داخلی است که بر سادگی، جزئیات کم، استفاده بهینه از فضا و ظاهری شیک و مدرن تمرکز دارد. این سبک طراحی مناسب برای افرادی است که به دنبال فضاهای تمیز و منظم با ظاهری آرام هستند. در طراحی کابینت سبک مینیمال آشپزخانه از مواد با کیفیت، خطوط ساده هندسی، رنگ‌های خنثی و جزئیات مخفی استفاده می‌شود تا فضایی باز و شیک ایجاد شود. انتخاب مدل‌ها، طرح‌ها و نکاتی که پیشنهادها داده خواهد شد می‌تواند به شما در ایجاد طراحی مینیمال آشپزخانه کمک کند.

کابینت مینیمال چیست؟

کابینت سبک مینیمال یک نوع سبک طراحی کابینت است که بر اصول سادگی، کم ‌جزئیات بودن و استفاده بهینه از فضا تأکید دارد. این سبک طراحی بر از بین بردن عناصر زیادی که ممکن است در یک کابینت وجود داشته باشند، متمرکز است و به جای آن، تاکید بر طراحی با خطوط ساده دارد.

کابینت مینیمال

نکات طراحی کابینت مینیمال آشپزخانه

طراحی کابینت مینیمال آشپزخانه، ایجاد یک فضای ساده، شیک و کاربردی در آشپزخانه را هدف می‌گیرد.

9 نکته برای طراحی کابینت سبک مینیمال آشپزخانه:

  1. انتخاب مواد با کیفیت: از مواد با کیفیت و با دوام برای ساخت کابینت‌ها استفاده کنید. چوب با طرح چوب، فلزات مات یا براق و شیشه معمولاً در طراحی مینیمال آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  2. رنگ‌های خنثی: اغلب از رنگ‌های خنثی مانند سفید، خاکستری، سیاه و طیف رنگ‌های مشابه برای طراحی کابینت‌های مینیمال آشپزخانه استفاده می‌شود.
  3. خطوط ساده و هندسی: طراحی‌های با خطوط ساده و هندسی، مانند مستطیل‌ها و مربع‌ها، به طراحی مینیمال آشپزخانه کمک می‌کند.
  4. جزئیات مخفی: ترجیحاً از دستگیره‌ها و کلیدهای مخفی یا ترکیبی با بافت‌ها و رنگ‌ها برای کابینت‌ها استفاده کنید تا ظاهری ساده‌تر ایجاد شود.
  5. فضای کاربردی: تاکید بر بهره‌برداری بهینه از فضا و ایجاد طراحی‌های کاربردی در آشپزخانه، دارد.
  6. سطوح صاف و با طراحی‌های ساده: استفاده از سطوح صاف، با طراحی‌های ساده و با تزئینات کم.
  7. فضای باز: تاکید بر ایجاد حداکثر فضای باز در آشپزخانه با ترکیب انجام اصولی کار و دسترسی آسان به ابزارهای آشپزخانه.
  8. نورپردازی مناسب: استفاده از نور مناسب، مثلاً نور طبیعی و روشنایی معتدل، به تقویت احساس سادگی و تمیزی در فضا کمک می‌کند.
  9. ترتیب و نظم: حفظ ترتیب و نظم در آشپزخانه با استفاده از جایگاه‌های مناسب برای وسایل و ابزارهای آشپزی.

با ترکیب این عوامل، می‌توانید آشپزخانه‌ای مینیمال و شیک ایجاد کنید که احساس سادگی و تمیزی را به ‌خوبی منتقل کند.

کابینت سبک مینیمال

مدل های کابینت سبک مینیمال

در طراحی کابینت مینیمال آشپزخانه، مدل‌ها و طرح‌های مختلفی وجود دارند. سادگی، شیک بودن و ‌جزئیات کم از اصول این سبک طراحی هستند.

تعدادی از مدل‌های کابینت مینیمال:

  • کابینت‌های شیشه‌ای: استفاده از شیشه‌های شفاف یا مات در درب کابینت و کشوها.
  • کابینت‌های تمام ارتفاع: ایجاد کابینت‌هایی که از زمین تا سقف می‌رسند، باعث افزایش فضای ذخیره‌سازی و ایجاد تاثیر بصری بر افزایش ارتفاع آشپزخانه می‌شود.
  • طراحی‌های ماژولار: استفاده از ماژول‌های کابینتی با اندازه‌ها و قطعات قابل ترکیب، به شما امکان می‌دهد تا طراحی‌های سفارشی و انعطاف‌پذیری بیشتری را در کابینت‌ها داشته باشید.
  • کابینت‌های بدون دستگیره: طراحی کابینت‌ها به گونه‌ای که از دستگیره‌ها و کلیدها کمتر یا به‌صورت مخفی استفاده شود، به شما امکان می‌دهد تا ظاهری ساده‌تر و کم‌جزئیات‌ ایجاد کنید.
  • کابینت‌های با خطوط هندسی ساده: طراحی‌های کابینت با خطوط مستقیم و هندسی به شما امکان می‌دهد تا طراحی‌های ساده و مینیمال را در کابینت‌های خود داشته باشید.
  • کابینت‌های رنگی خنثی: استفاده از رنگ‌های خنثی مانند سفید، خاکستری و یا به‌ عنوان پایه طراحی و ترکیب آن‌ها با رنگ‌های ملایم دیگر.
  • کابینت‌های با قطعات تزئینی محدود: استفاده از قطعات تزئینی کم و محدود در طراحی‌ها.
  • کابینت‌های با نورپردازی مخفی: استفاده از نورپردازی مخفی در کابینت‌ها و پشت سطوح، جلوه‌ای جذاب و تأثیر بصری مثبتی خواهد داشت.
  • قرار دادن جزیره: در سبک های مینیمال هم وجود جزیره آشپزخانه هم می‌تواند زیبایی دوچندان در فضا آشپزخانه بوجود آورد، اگر با این مدل آشنا نیستید توصیه می‌کنم درباره آن مطالعه کنید.

کابینت مینیمال آشپزخانه

این تنها چند نمونه از مدل‌های کابینت سبک مینیمال هستند که می‌توانید از آن‌ها برای طراحی آشپزخانه‌ی مینیمالیستی خود الهام بگیرید. همچنین، می‌توانید با ترکیب این ایده‌ها و اضافه کردن لمسه‌های شخصی، یک طراحی کاملاً منحصر به فرد ایجاد کنید.

کابینت مینیمال

متریال مناسب برای کابینت مینیمال

برای انتخاب متریال مناسب برای کابینت مینیمال آشپزخانه، باید به عوامل زیر توجه کنید:

  • حفاظت از کابینت در برابر رطوبت و حرارت: با توجه به موقعیت سینک ظرفشویی، ماشین لباس‌شویی یا اجاق گاز در فضای کابینت آشپزخانه و احتمال ایجاد رطوبت و حرارت، باید از متریال‌هایی استفاده کنید که در برابر این شرایط مقاومت داشته باشند.
  • طراحی و جنس کابینت‌ها: اگر از کابینت‌های مدرن مانند گلاس یا ام دی اف استفاده می‌کنید، ورق PVC ضد آب برای کابینت زیر سینک می‌تواند یک گزینه مناسب باشد. برای کابینت‌های با رنگ پلی اورتان، متریال پلای وود (تخته چند لایی) مناسب است.
  • کابینت فلزی: کابینت‌های فلزی به دلیل دوام بالا و همچنین قیمت ارزان ممکن است گزینه مناسبی باشند، اما این جنس کابینت در طراحی و رنگ بندی محدودیت دارند.
  • ام دی اف: ام دی اف از ورق‌های متراکم از فیبر و ذرات چوب ساخته شده، برای کابینت‌ها استفاده می‌شود. این متریال از نظر هزینه نسبت به سایر جنس‌ها مناسب‌تر است.
  • کابینت‌های گلاس: کابینت‌هایی با روکش‌های گلاس دارای سطح براق و مقاوم هستند و همچنین بهتر و راحت‌تر تمیز می‌شوند. پلی گلاس و لمی گلاس نیز گزینه‌های مناسبی هستند که کمی بهتر از هایگلاس به نظر می‌آیند.

به توجه طبقه‌بندی مختلف متریال‌ها و توجه به شرایط و نیازهای آشپزخانه خود، می‌توانید متریال مناسب برای کابینت مینیمال خود را انتخاب کنید.

کابینت سبک مینیمال

نتیجه گیری

کابینت مینیمال به سادگی و استفاده بهینه از فضا تأکید دارد. این سبک طراحی به دنبال ایجاد یک فضای کاربردی، زیبا و با تمرکز بر جزئیات کم، است. با ترکیب رنگ‌های روشن و خنثی، طراحی‌های ساده و شیک و همچنین جلوه‌های نورپردازی مناسب، آشپزخانه‌ای جذاب داشته باشید. این سبک طراحی به ویژه در فضاهای مدرن به‌خوبی جای می‌گیرد و به کاربران امکان می‌دهد تا یک زیبایی ساده و کلاسیک را با دقت و تعادل ایجاد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست