ابعاد استاندارد کمد دیواری چقدر است؟

ابعاد استاندارد کمد دیواری

همان طور که می دانید کمد دیواری ها یکی از اصلی ترین تجهیزات برای هر منزلی هستند. کمد دیواری ها با توجه به فضای مورد نظر و سلیقه افراد در ابعاد و اندازه های مختلفی ساخته می شوند.

با این وجود ابعاد استاندارد کمد دیواری اهمیت زیادی دارد و نمی توان نسبت به آن بی تفاوت بود. ابعاد استاندارد کمد دیواری در هر فضایی می تواند متفاوت باشد. برای مثال ابعاد استاندارد کمد دیواری اتاق خواب می تواند نسبت به سایر کمد دیواری ها متفاوت باشد.

بنابراین قبل از سفارش و خرید کمد چوبی دیواری باید این موضوع را مدنظر داشته باشید. حال سوالی که اکثر افراد با آن مواجه هستند این است که ابعاد استاندارد برای کمد دیواری چقدر است و چگونه می توان آن را اندازه گرفت؟ برای پاسخ به این سوال ما موضوع این مقاله را به ابعاد استاندارد کمد دیواری و نحوه اندازه گیری آن اختصاص داده ایم.

 

اندازه استاندارد کمد دیواری

همان طور که می دانید کمد دیواری ها در نمونه های مختلف قابل سفارش هستند؛ بنابراین اندازه استاندارد هر یک از آن ها با هم تفاوت دارد. ما در این بخش ابعاد استاندارد کمد های تک درب، دو درب و سه درب را مورد بررسی قرار داده ایم.

اندازه استاندارد کمد دیواری

 

حتما بخوانید: انواع مدل شلف

 

ابعاد استاندارد کمد دیواری تک درب

اگر اتاق شما فضای کمی دارد و می خواهید برای آن کمد دیواری نصب کنید، بهترین گزینه برای شما کمد دیواری های تک درب هستند.این نوع کمد دیواری ها معمولا یک درب چوبی و چند کشو در قسمت بالا و پایین داشته و همچنین دارای میله برای آویزان کردن لباس ها می باشند.

اندازه استاندارد کمد دیواری تک درب معمولا به این صورت بوده که برای آن ها ارتفاع 189 سانتی متری و عمق 60 سانتی متری در نظر می گیرند.

 

ابعاد استاندارد کمد دیواری دو درب

کمد دیواری های دو درب همانند کمدهای تک درب دارای چند کشو در بالا و پایین و آویز لباس هستند. این کمدها از نظر ابعاد با کمدهای تک درب تفاوت داشته و همان طور که مشخص است دارای دو درب هستند.

ابعاد استاندارد کمد دیواری دو درب به این شکل تعیین می شود که ارتفاع این کمدها معمولا باید بین 180 تا 210 سانتی متر و عمق و عرض آن ها نیز 120 و 60 سانتی متر باشد. همچنین آویز لباس کمدهای دو درب نیز باید بین 110 تا 160 سانتی متر طراحی شده باشد.

 

حتما بخوانید: روکش لترون چیست ؟

 

ابعاد استاندارد کمد دیواری سه درب

کمد دیواری های سه درب همان طور که از نامشان پیداست از سه درب تشکیل شده که دو درب آن برای لباس و یک درب آن مربوط به طبقات است. به طور معمول عرض هر کدام یک از این درب ها باید 60 سانتی متر در نظر گرفته شود.

ابعاد استاندارد کمد دیواری اتاق خواب اگر به صورت سه درب است باید بدین صورت باشد که ارتفاع آن بین 180 تا 210 سانتی متر و عرض و عمق آن به ترتیب 180 و 60 سانتی متر باشند. ارتفاع آویز این نوع کمدها نیز معمولا 160 سانتی متر در نظر گرفته می شود.

همچنین برای انتخاب رنگ کمد دیواری هم می‌توانید در این مطلب با ما همراه باشید.

 

 

اندازه استاندارد درب کمد دیواری ریلی

زمانی که بحث اندازه استاندارد درب کمد دیواری ریلی می شود، شما با اندازه های یکسان و مشابهی رو به رو نیستید. برای مثال در این کمدها یک درب داخلی به عنوان نقطه ورود و خروج شناخته نمی شود. بلکه درب هر کمد اندازه خاص خود را دارد. بنابراین به اندازه دیگر درب ها نبوده و نمی توان برای آن ها اندازه مشابهی در نظر گرفت.

با این وجود باید بدانید که اندازه استاندارد درب کمد دیواری ریلی چقدر است. اندازه درب کمد دیواری ریلی با توجه به نوع درب و معماری فضا می تواند متفاوت باشد. به طور کلی برای اندازه استاندارد درب کمد دیواری ریلی به طور میانگین عرض را 76 سانتی متر و ارتفاع را 203 سانتی متر در نظر می گیرند.

شما باید یک درب کمد ساده را که شبیه یک درب در خارج از اتاق باز شده را در نظر بگیرید. این درب در مقایسه با درب های کشویی فضای کمتری را اشغال خواهد کرد. با در نظر گرفتن نوع درب خود و فضای مورد نظر اتاق خود به راحتی می توانید درب کمد دیواری ریلی خود را اندازه بگیرید. برای به دست آوردن اندازه استاندارد درب این نوع کمد دیواری می توانید به صورت زیر عمل کنید.

برای اندازه گیری درب کمد دیواری های ریلی شما به دو اندازه اصلی عرض و ارتفاع نیاز دارید. زمانی که اندازه درب کمد یا باز شدن آن را اندازه می گیرید باید مطمئن شوید که اندازه عرض و ارتفاع را دارید و آن را درست اندازه گیری کرده اید. برای اندازه گیری ارتفاع بهتر است ارتفاع هر دو طرف سمت چپ و راست را اندازه بگیرید.

ابعاد استاندارد کمد دیواری اتاق خواب

 

ممکن است در ادامه بخواهید قیمت درب ضد سرقت را داشته باشید می‌توانید از این لینک با کارشناسان بیناوود ارتباط برقرار کرده و شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

ارتفاع استاندارد رگال لباس

یکی از مواردی که هنگام خرید حائز اهمیت است اندازه استاندارد کمد لباس است. ارتفاع استاندارد رگال لباس در کمدها با توجه به نوع و مدل کمدها متفاوت است. ابعاد مناسب برای کمدهای زنانه 120 تا 140 سانتی متر هستند. در صورتی که کمدهایی که برای لباس های مجلسی و بلند مورد استفاده قرار می‌گیرند باید رگال لباس بین ۱۶۰ تا ۱۸۰ سانتی متر باشد.

این امر در کمد لباس های مردانه متفاوت است به این صورت که ارتفاع رگال لباس بین ۱۳۰ تا ۱۷۰ سانتی متر در نظر گرفته می‌شود که انواع لباس های کوتاه و بلند مردانه را می‌توان در آن قرار داد.

قبل از خرید باید به ارتفاع رگال های لباس توجه داشته باشید اگر ابعاد رگال مناسب نباشد. لباس ها را به خوبی در کمد جای نمی‌گیرد و باعث می‌شود لباس ها چروک شوند. اگر از جهت انتخاب فضا برای کمد محدودیتی ندارید پس ارتفاع لباس را تا جایی که امکان دارد بلند در نظر بگیرید تا در آینده مشکلی به وجود نیاید.

 

حتما بخوانید: ساخت درب چوبی اتاق

 

عمق استاندارد کمد دیواری

از دیگر موارد مهم که در خصوص ابعاد استاندارد کمد دیواری باید به آن توجه کنید، عمق استاندارد آن است. منظور از عمق کمد دیواری ها در واقع فضایی است که کف کمد دارد و ربطی به طول و عرض آن ندارد.

با توجه به این که هدف از نصب کمد دیواری این است که شما فضایی کافی برای قرار دادن وسایل و لباس ها داشته باشید، بنابراین بهتر است عمق کمد دیواری شما به شکلی باشد که فضای داخلی آن نیازهای شما را رفع نماید.

عمق استاندارد برای کمد دیواری های جادار معمولا 60 سانتی متر است. با این وجود شما می توانید در زمان سفارش عمق آن را افزایش دهید و مشکلی از این بابت وجود نخواهد داشت. برای مثال شما می توانید عمق کمد دیواری رختخواب را بیشتر از 60 سانتی متر در نظر بگیرید. بنابراین عمق آن سفارشی بوده و شما می توانید بر اساس نیاز خود آن را سفارش دهید.

به طور کلی می توان گفت بهتر است عمق کمد دیواری های خود را با توجه به کاربرد آن در نظر بگیرید تا با کمبود جا مواجه نشود. البته باید به این نکته هم توجه داشته باشید که هر چقدر کمد شما سفارشی تر باشد، قیمت آن نیز بالاتر است. بدین ترتیب اگر شما عمق کمد دیواری خود را افزایش دهید قیمت نهایی کمد شما نیز بالاتر می رود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/binawood/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420