نحوه ساخت درب چوبی + (کامل ترین مراحل ساخت در چوبی)

ساخت درب چوبی

برای تامین امنیت هر مکانی شما مستلزم این هستید که از انواع درب های با کیفیت و درجه یک استفاده کنید، این محصول امروزه برخلاف سال های گذشته در مدل های مختلف و سبک های گوناگون تولید می‌شود و شما مطابق با سلیقه و نیاز خود محصول مناسب را جهت خرید می‌توانید انتخاب کنید.

یکی از نمونه های جدید و خاص بازار درب های چوبی هستند، که ظاهر متفاوت آن ها باعث ایجاد یک هارمونی خاص در قسمت ورودی هر مکانی می‌شود و از نظر قیمت نیز بسیار مناسب هستند. در ادامه این مقاله شما را به صورت تکمیلی با مراحل ساخت انواع درب چوبی آشنا می کنیم، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید‌.

 

روش های ساخت درب چوبی

امروزه انواع مختلفی از درب های چوبی تولید می‌شود که متناسب با نوع و نحوه ساخت آن کاربرد آنها نیز متفاوت است، به طور مثال نحوه ساخت و یراقی که در در ضد سرقت استفاده می‌شود با سایرین متفاوت است.

نکته حائز اهمیت این است که کاربرد درب ها تنها به یراق و نحوه ساخت آنها خلاصه نمی‌شود و روکش درب ها نیز اهمیت زیادی در نوع استفاده آنها دارد، به طور مثال ممکن است از انواع ام دی اف در ساخت درب استفاده شود یا حتی روکشی جهت تبدیل درب ها به ضد آب و یا ضد حریق کردن آنها استفاده شود، اگر به دنبال یک درب ضد حریق راه پله هستید اینجا کلیک کنید.

 

نحوه ساخت درب چوبی

همانطور که گفته شد انواع مختلفی از درب ها وجود دارند که در ادامه قصد داریم مراحل درست کردن درب چوبی ساده را بررسی کنیم و به ترتیب شرح دهیم.

 

مراحل آموزش ساخت درب چوبی ساده

مرحله اول: اندازه‌گیری قاب

تیم بیناوود جهت اندازه‌گیری قاب یا اسکلت محل نصب درب اقدام می‌کند، دقت داشته باشید که این اندازه‌گیری باید بسیار دقیق باشد تا در زمان دچار مشکل نشوید و این کار نیاز به متخصصین مجرب دارد.

 

حتما بخوانید: انواع پنجره چوبی

 

مراحل ساخت درب چوبی

 

حتما بخوانید: کابینت با روکش چوب

 

مرحله دوم: برش درب چوبی

در این مرحله از درست کردن در چوبی باید بر اساس اندازه مشخص شده (مطابق با مرحله قبل)، چوب انتخاب شده (در زمان ثبت سفارش)، علامت گذاری می‌شود و با استفاده تجهیزات مختلف برش داده می‌شود. مرحله برش درب چوبی زمانی است که روکش و قطعات دیگری که مورد نیاز است انتخاب و دسته بندی می‌شوند.

مرحله برش در ساخت درب چوبی

 

 

مرحله سوم: سمباده و بتونه کاری
سمباده زنی بتونه کاری انجام می‌شود، این مرحله به این دلیل است که ممکن است چوبی که قرار است تبدیل به درب شود انحنا و یا گودی بیش از حد داشته باشد که با سمباده و بتونه این مشکلات نیز بر طرف خواهند شد.

مرحله سمباده زنی در درست کردن درب چوبی

 

برای کسب ایده های بیشتر در رابطه با انتخاب بهترین رنگ برای کمد دیواری با ما همراه باشید.

 

مرحله چهارم: تعیین محل نصب لولا، قفل و دستگیره

در این مرحله از ساخت درب محل نصب یراق مانند دستگیره ها، لولا و… مشخص می‌شود، حتی در تولید بعضی از درب ها ممکن است در این مرحله جای قرار گرفتن پیچ ها نیز مشخص شود.

مرحله قرار دادن محل نصب یراق در ساخت در چوبی

 

حتما بخوانید: شلف چیست

 

مرحله پنجم: رنگ کاری درب چوبی

نوبت به رنگ کاری درب ها می‌رسد که این کار با رنگ های مخصوص درهای چوبی انجام می‌شود؛ مراحل به اینگونه است که قبل از شروع به رنگ کاری بدنه چوب به صورت کامل تمیز می‌شود و برای دوام بالاتر درها از موادی مانند کیلر (برای زیر رنگ) و سیلر (برای روی رنگ) استفاده می‌شود.

آموزش ساخت درب چوبی (مرحله رنگ کاری)

 

مرحله ششم: نصب لولا، قفل و دستگیره

مواردی مانند دستیگره ها، لولا ها و سایر یراق که در مراحل قبلی جای آنها تعیین شده بود، روی در به اصطلاح سوار می‌شود.

نصب یراق بر روی درب های چوبی

 

حتما بخوانید: اجزا درب ضد سرقت

 

مرحله هفتم: نصب درب چوبی

در مرحله آخر نیز متخصصین جهت نصب، در محل مورد نظر اقدام می‌نمایند.

مرحله نصب در

جهت کسب اطلاع از قیمت درب چوبی ورودی کلیک کنید.

 

قطعا مهم ترین مرحله در تولید هر درب چوبی ابتدا طراحی بی نقص و خاص آن می باشد و هر چه قدر به این نکته ظریف توجه بیشتری شود، قطعا محصول نهایی تولید شده ظرافت و کیفیت بالایی خواهد داشت.

 

حتما بخوانید: قیمت درب لابی چوبی

روش ساخت درب چوبی اتاق برای مناطق مرطوب

همانطور که می‌دانید در استان های شمالی و جنوبی ایران رطوبت یکی از معضلاتی است که ساکنین آن منطقه با آن سرو کار دارند. این موضوع باعث میشود تا آنها نسبت به خرید درب چوبی تردید نمایند. آیا از درب چوبی در مناطق مرطوب نباید استفاده کرد؟ استفاده از درب چوبی در مناطق مرطوب هم امکان پذیر است، باید از متریالی که درب را در برابر رطوبت مقاوم میکند و از پوسیدگی آن جلوگیری می‌کند استفاده نمایید.

هر مجموعه ای پس از اتمام این مرحله اقدام به درست کردن در چوبی می‌کند و در ساخت درب بهترین چوب های موجود در بازار خریداری شده و رطوبت آن را طی مراحل خاصی از بین می‌برند و آماده ساخت می‌کنند و در نهایت در طول و عرض استاندارد توسط دستگاه خاصی برش ها انجام می‌شوند و دستگیره ها، لولاها و عایق های صوتی روی درب چوبی نصب می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/binawood/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420