آشنایی با انواع صفحه کابینت ضد آب ( مزایا + معایب آن )

صفحه کابینت ضد آب

آشپزخانه معمولا یکی از مرطوب ترین مکان های هر خانه به حساب می‌آید. به همین خاطر کابینت هایی که در آشپزخانه به کار برده می‌شوند باید دارای جنسی باشند که در برابر رطوبت مقاوم باشد. در بسیاری از موارد صفحه کابینت ها بر اثر شستشو و یا ریختن آب روی آن ها باد می‌کنند و پوسته پوسته می‌شوند. این امر موجب می‌شود که ظاهر کابینت ما به طور قابل توجهی زیبایی خود را از دست بدهد. امروزه بسیاری از افراد به دنبال تهیه صفحه کابینت ضد آب هستند. زیرا تنها راهی که باعث می‌شود کابینت های ما خراب نشوند استفاده از صفحه ضد آب کابینت است.

 

معرفی انواع صفحه کابینت ضد آب

معمولا افراد هنگامی که می‌خواهند آشپزخانه خود را کابینت کنند به دنبال پیدا کردن بهترین صفحه کابینت ضد آب هستند. ما در اینجا انواع صفحه کابینت ضد آب را به شما معرفی کرده ایم.

 

  • صفحه کابینت کورین

سنگ کورین یکی از مناسب ترین سنگ ها برای ساخت صفحه کابینت ضد آب می‌باشد. زیرا این سنگ دارای ساختاری بدون شکاف و درز می‌باشد که در برابر رطوبت نیز بسیار مقاوم می‌باشد. به همین خاطر در بیشتر مواقع از آن برای ساختن صفحه ضد آب کابینت استفاده می‌کنند. این گونه از صفحه ها به شدت در برابر رطوبت مقاومت می‌کنند. همین امر باعث شده است که طول عمر بالایی داشته باشند به همین خاطر دارای طرفداران بسیار زیادی هستند.

 

بهترین صفحه کابینت ضد آب

 

  • صفحه کابینت کوارتز

در بین انواع صفحه کابینت ضد آب صفحه کابینت ضد آب کوارتز دارای ظاهر زیباتری می‌باشد. زیرا این نوع از سنگ قابلیت ترکیب با شیشه و دیگر مواد را دارد به همین خاطر دارای ظاهر لوکسی است. صفحه ی کابینت ضد آب کوارتز دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر آب می‌باشند به گونه ای که با شستشوی مداوم نیز خراب نمی‌شود. همچنین این نوع از سنگ قابلیت آنتی باکتریال دارد به همین خاطر به هیچ وجه روی آن قارچ و باکتری رشد نمی‌کند.

 

  • صفحه کابینت مارمونایت

صفحه کابینت مارمونایت در واقع ترکیبی از سینک کوارتز و کورین می‌باشد. به همین خاطر به سینک های طبیعی شباهت بسیار زیادی دارد. این نوع از صفحه بیشترین مقاومت را در برابر رطوبت دارد. همچنین دربرابر ایجاد خش و ضربه نیز بسیار مقاوم است. به همین خاطر همیشه دارای ظاهر زیبایی می‌باشد. معمولا صفحه کابینت مارمونایت دارای قیمت بسیار مناسب تری نسبت به کوارتز و کورین می‌باشد.

 

  • صفحه کابینت استیل

صفحه کابینت استیل یکی از بهترین صفحه های کابینت ضد آب صفحه کابینت استیل ضد زنگ می‌باشد. این نوع از صفحه در برابر رطوبت و حرارت مقاومت بالایی دارد. اما در بیشتر مواقع از آن برای آشپزخانه های صنعتی استفاده می‌کنند.

 

صفحه استیل ضد آب کابینت

 

  • صفحه کابینت PVC

این نوع از صفحه در واقع همان صفحات پلاستیکی ضد آب می‌باشند که طول عمر بالایی دارند. می‌توان گفت صفحات ضد آب کابینت PVC رایج ترین نوع صفحه می‌باشند و برای کابینت های ام دی اف بهترین انتخاب می‌باشند.

 

 

بهترین صفحه کابینت ضد آب کدام است؟

سوال بسیاری از افراد این است که بهترین صفحه کابینت ضد آب کدام است؟ در جواب این سوال بهتر است بدانید که صفحه کابینتی می‌تواند به عنوان بهترین انتخاب شود که به هیچ وجه آب و رطوبت را جذب نکند. در گذشته اغلب از صفحات چوبی و ام دی اف استفاده می‌کردند اما این گونه از صفحات آب و رطوبت را جذب و در کمترین زمان ممکن خراب می‌شدند. برای جلوگیری از ترک خوردن صفحه کابینت باید از صفحه های ضد آب استفاده کنیم.

می‌توان گفت صفحات کابینت سنگی دارای بیشترین مقاومت در برابر آب هستند‌. حتی از سنگ کورین به خاطر مقاومت زیادی که در برابر آب دارد برای ساخت سینک نیز استفاده می‌کنند. این گونه از صفحات دارای قیمت بالایی می‌باشند. اما چون طول عمر زیادی دارند. تقریبا به صرفه محسوب می‌شوند و امروزه دارای طرفداران بسیار زیادی هستند.

 

انواع صفحه کابینت ضد آب

 

حتما بخوانید: قیمت درب چوبی

 

مزایای صفحه کابینت ضد آب

استفاده از صفحات کابینت ضد آب دارای مزایای زیادی می‌باشد که ما در اینجا بعضی از آن ها را برای شما بیان کرده ایم.

 

  • عدم نیاز به تعمیر

معمولا زمانی که از صفحات کابینت ضد آب استفاده نمی‌شود. افراد مجبور هستند هر چند وقت یک بار کابینت های خود را تعویض و یا تعمیر کنند. زیرا صفحه آن ها دچار پوسیدگی می‌شود. اما با استفاده از صفحات کابینت ضد آب دیگر نیاز به تعمیر و تعویض کابینت ها نیست. زیرا این گونه از صفحات بسیار مقاوم هستند و طول عمر بالایی دارند.

 

  • مقاومت در برابر حرارت

صفحات ضد رطوبت کابینت معمولا مقاومت بالایی در برابر حرارت دارند و به راحتی خراب نمی‌شوند. به همین خاطر استفاده از آن ها در مجاورت اجاق گاز هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند.

 

  • بهداشتی بودن

همانگونه که می‌دانید اغلب صفحات ضد آب دارای خاصیت آنتی باکتریال می‌‌باشند‌. به همین خاطر تقریبا هیچ میکروب و قارچی برروی آن ها رشد نمی‌کند.‌ بنابراین می‌توان گفت از لحاظ بهداشتی این گونه از صفحات بهترین می‌باشند.

 

حتما بخوانید: انواع کابینت وکیوم

معایب صفحه کابینت ضد آب

 

صفحه ضد آب کابینت

 

استفاده از صفحه های کابینت ضد آب معایب زیادی ندارد. اما با این حال ما در این جا چند مورد را برای شما بیان کرده ایم.

 

  • گران قیمت بودن

این نوع از صفحات کابینت آشپزخانه تقریبا دارای قیمت های بسیار بالایی می‌باشند. به همین خاطر افراد برای داشتن آن ها مجبور به پرداخت هزینه زیادی می‌شوند.

 

  • سنگین وزن بودن

همانگونه که می‌دانید بسیاری از این صفحات از جنس سنگ می‌باشند. به همین خاطر دارای وزن بسیار زیادی هستند. معمولا جابجایی کابینت هایی که دارای صفحه ضد آب می‌باشند کار بسیار سختی است.

 

نتیجه گیری

ما در این مقاله در مورد صفحات کابینت ضد آب صحبت کردیم و انواع آن را به شما معرفی کردیم. همچنین برای شما مشخص کردیم که بهترین نوع صفحه کابینت باید دارای چه ویژگی هایی باشد.‌ بسیاری از شما به دنبال شناخت معایب و مزایای این نوع از صفحات هستید. به همین خاطر ما در اینجا هم معایب و هم مزایای این صفحات را برای شما شرح دادیم. بنابراین امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات جامع و کاملی را در اختیار شما بگذاریم تا انتخاب بهتری داشته باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست